Kropontsteking???

Gestart door Taillow, maart 25, 2010, 19:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taillow

Help! Wie heeft er voor mij een antwoord.....
Mijn lieve Ko is zo'n uurtje geleden begonnen met overgeven. Veel slijm met zaad.
Naar aanleiding van zoeken tussen de berichten heb ik ook even geroken maar het ruikt niet echt vies.
De dierenarts heb ik al gebeld maar die gingen al bijna dicht. Volgens hen geven vogels soms wel vaker over, "er zit dan iets in de weg".
Ik heb net inmiddels wat keukenpapier onder in de kooi gelegd zodat ik eea kan opvangen (braaksel en hopelijk wat poep). Morgenvroeg heb ik een belafspraak en wellicht kan ik daarna langskomen.
Ben toch enorm ongerust en best van slag :(
Ik las namelijk ook dat vogels aan kropontsteking kunnen overlijden, hoe snel gebeurd dat dan?
Ben ik nog op tijd? De hele dag was hij hardstikke vrolijk tot een uurtje geleden.
Nu zit hij inmiddels op zijn schommeltje met een dekentje over de kooi.
Ik hoop dat er iemand online is die mij wat kan vertellen over het verloop......

lovesbudgies

Geeft hij nog steeds over?

Parkieten-Freak

Hoe zit je parkietje erbij? Hangt hij een beetje op de stok of zit hij bol?

Een keertje braken kan inderdaad altijd wel eens.
Een vogel met kropontsteking is heel erg ziek en het braaksel stinkt.


Taillow

Gisteren zijn we allemaal vroeg naar bed gegaan om hem zoveel mogelijk rust te geven.
Hij heeft de hele nacht niet gepoept, maar dat kan natuurlijk ook niet als hij alles heeft overgegeven. Voor hij ging slapen was zijn poep waterig, het groen ontbrak en alleen het wit/gelige midden was aanwezig met een ringetje "water".
Hij heeft zich net een beetje gepoetst, een klein beetje gegeten en wat gedronken. Hij fluit weer maar niet zoveel en vrolijk als ik van hem gewend ben. Hij speelt voorzichtig met zijn favoriete speeltje. :)

Toch een heel verschil met gisteren. Toen zat hij als een "bolletje" op zijn stokje en zat er niet veel leven meer in. Hij braakte gewoon erg veel en heb hier wat van op kunnen vangen met een stukje keukenpapier dit stonk niet....

Ik ga straks de dierenarts bellen om te horen wat hij ervan vindt.
Ik hou jullie op de hoogte!

Taillow

Goed nieuws!!! ;D

Kootje is weer helemaal de oude :D
Hij fluit, kletst en speelt weer als vanouds!
Heb vanmorgen de dierenarts nog gebeld en hij vertelde mij dat zolang hij eet en drinkt ik me niet al te veel zorgen moest maken. En inderdaad het leed is geleden....
Waarschijnlijk heeft er iets dwars of verstopt gezeten. Vanmorgen heeft hij twee enorm grote poepjes gedropt en nu zien ze er weer heel normaal uit.

Overgeven hoeft dus niet altijd heel ernstig te zijn (blijkt dus) maar ik was gister echt bang dat ik hem kwijt zou raken. Weer wat geleerd in ieder geval! ::)