Kleine geboren broed hok schoonmaken?????

Gestart door webdwaas, maart 10, 2010, 18:37:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

webdwaas

Goedendag,

8 dagen geleden is onze eerste kleine vogel geboren.
Nu komt de rest van de eiren niet uit.
Maar het broed hok is best een beetje vies kan je die nu gewoon schoon maken door de eiren en haar er uit te halen?

Of hoe moet je dat doen?

Groetjes een trotse vogel bezitter

Mars

Ik heb zelf een tweede broedblok, het eerste haal ik dan van de kooi af. De kleintje(s) kun je dan overleggen en het blok meteen weer ophangen. Dan is je popje ook weer gerust.
Dan kun je het andere blok lekker even uitspoelen en schrobben en boven de verwarming drogen zodat deze weer als reserve dient.
Evt. kun je wat zaagsel of houtsnippers in het blok leggen.

Als je geen tweede blok wilt, kun je de ontlasting er snel uitschrapen en dan weer het blok ophangen. Het kleintje kan wel even in een kom met een lekkere zachte (liefst beetje warme) theedoek.

De eitjes die niet zijn uitgekomen, mag je wel weghalen. Het wordt nog wel eens als steun gebruikt voor het kleintje, maar als ze 8 dagen oud zijn, zijn ze al weer wat groter.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

webdwaas

Dankje wel voor de tip!

Ik heb het gelijk gedaan eerst goed de handjes wassen. en toen echt binnen 3 minuten schoon gemaakt haha ben nog nooit zo snel geweest!