Ei-snack

Gestart door Dunja, september 06, 2005, 10:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunja

Ik heb gisteren voor mijn parkietjes ei-snack gekocht. Hoe moet ik deze gebruiken want de uitleg op de verpakking is mij niet helemaal duidelijk.

Er staat op het doosje welke hoeveelheid per vogeltje aangeraden is.

Wat als 1 parkietje het rantsoen van de 2 opeet?  <_<
Moet ik dit mengen onder het eten of ze het zo apart geven?


Groetjes!


Safrena

#1
Hey dunja

zeker niet de hoeveelheid voor een parkietje overschrijden ook al eet je parkietje voor twee ;)
teveel eivoer is niet goed en niet gezond voor je parkietje ;)

je mag eivoer in een apart bakje doen of je mag het onder het eten mengen deze keuze ligt helemaal bij jou en je parkietje

Sommige parkietjes eten het eivoer niet apart op en dan doen ze dit onder het eten en andere eten het dan wel liever apart.

Echter als je je parkietje xtravital geeft moet je geen eivoer geven dat zit er al in

vele groetjes

gipsy

hoi dunja
ik zou de hoeveelheid dat word aangegeven per parkiet geven en niet meer  mijn parkiet eet het niet apart dus heb ik het door het gewone voer gemengd nu eet hij het wel dus je moet even uitproberen hoe jouw parkiet het eet

Chantalleke

Hallo Allemaal,

Ik denk dat Dunja meer bedoelt dat ze 2 parkietjes heeft en dus de hoeveelheid voor 2 parkietjes in haar kooi wil doen, maar wat dan te doen als de ene het zo lekker vindt en hij de hele portie in zijn eentje opeet?? :P

Ik ken het probleem. Billy is ook zo'n enorme snoeperd. Wat ik dan doe is gewoon blijven kijken hoeveel hij eet, hem dan weghalen zodat Sjefke erbij kan.

Succes!
Chantal

Dunja

Ja, dat is hetgeen ik bedoel, aangezien het ene parkietje veel meer eet dan de andere.

Misschien is het dan beter dat ik gewoon onder het eten meng.  

Groetjes!

Sonja

Hallo,

Je zou misschien ook de helft van de aanbevolen hoeveelheid kunnen geven, dan geef je in ieder geval nooit teveel. (dus gewoon de hoeveelheid voor 1 parkiet).
Maar persoonlijk lijkt het me nog het makkelijkst om XtraVital te kopen, dan hoef je nooit apart eivoer te verstrekken. (zoals Safrena al schreef in haar berichtje).

Groetjes, Sonja.