Vriendje erbij / vogeltjesmarkt

Gestart door Vlindertje, maart 03, 2010, 17:34:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlindertje

Hallo allemaal!

Ben hier lang niet meer geweest.. Ik heb nog steeds mijn parkiet met een scheef gegroeide poot. (niks meer aan de toen, maar hij heeft gelukkig geen pijn en red zich er goed mee)
Omdat ik door de weeks best wel veel weg ben, naar school etc. is mijn parkietje best vaak alleen, daarom wil ik graag een vriendje voor hem erbij kopen. Zodat ze lekker samen kunnen praten.
Ik denk dat het, het verstandigst is om het nieuwe vogeltje in een andere kooi te doen toch? Aangezien het parkietje die ik nu heb niet zo stabiel is.
Ik ga volgende week kijken op de vogeltjesmarkt (ben daar nog nooit geweest) Verkopen ze daar ook jonge parkietjes?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!  :D

marij

Hallo, ik weet niet of ze daar jonge parkietjes hebben maar ik raad je af om daar een diertje te kopen, dieren zijn vaak ziek, zitten in te kleine kooien/hokken, kunnen ziektes hebben, de mensen die daar dieren verkopen denken niet aan het welzijn van de dieren maar alleen aan hun portemonnee.

Gr.Marij

Wouter

Citaat van: Vlindertje op maart 03, 2010, 17:34:40
Ik ga volgende week kijken op de vogeltjesmarkt (ben daar nog nooit geweest) Verkopen ze daar ook jonge parkietjes?
Helaas wel. De vogeltjesmarkt zijn vaak afschuwelijk en ik wil je sterk afraden om daar een parkietje te kopen.

De zoekfunctie biedt antwoord op je vraag:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1383.0
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15030.0
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7822.0

Vlindertje

Oh shit zeg, daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht, maar omdat ik las dat volgend weekend hier in mijn woonplaats een vogeltjesmarkt is dacht ik dat ik daar misschien wel een leuk en jong parkietje weg zou kunnen halen..
Ik zou verder niet weten waar anders, dierenwinkel wil ik niet en als ik op marktplaats etc. kijk is het allemaal veel te ver weg..

Nathas

Dierenwinkel hoeft echt niet slecht te zijn hoor, ze kunnen ook een 'huiskweker' hebben, zelf heb ik hele mooie en gezonde vogeltjes daarvandaan. Anders even met de zoekfunctie kijken naar kwekers redelijk in de buurt, het wordt weer de tijd van het jaar toch?  ;)
Veel plezier alvast.

grasparkietenfan

Hoi,
ik heb mijn vogeltje van de dieren winkel en die is ook helemaal gezond.
Ze was al de eerste dag een beetje tam en natuurlijk heel gewent aan mensen, dat moet ook wel als er een heleboel mensen om je heen staan maar als je naar marktplaats gaat en dan de aantal km die je wil rijden kun je ook gewoon zoeken als je snapt wat ik bedoel...

Gr, Fabiana

Vlindertje

Ja klopt dat van marktplaats, maar niet echt wat te vinden hier in de buurt volgens mij is het ook nog niet echt de tijd daarvoor.
En in de dierenwinkel koop ik hem liever niet, vind die vogeltjes er nooit zo goed uit zien en heb liever een kleintje die net uitgevlogen is. Maar ik zal nog eens even rond kijken. Ik ga waarschijnlijk wel gewoon op de vogeltjesmarkt.

lovesbudgies

Je woont in het zelfde dorp (of is Meppel een stad? :P) als de kliniek voor vogels.

Wie kan nu betere (hobby)kwekers aanwijzen dan Drs. Hooimeijer!
Hij heeft vast wel een goed adres voor je waar je snel een baby parkietje kan halen.

Kliniek voor vogels
Galgenkampsweg 4
Drs. J. Hooimeijer
7942 HD Meppel
Tel: 0522 - 259455

Sjaakie

Ik heb 2 kerngezonde mooie parkieten uit een een dierenwinkel. Ik denk dat je toch een verkeerd beeld hebt bij dierenwinkels of je hebt één slechte in je buurt. Mijn parkieten waren bij aanschaf 7 weken oud en mankeren echt niets.

Een parkiet van de vogeltjesmarkt is echt een slecht idee. Ik zou er niet eens heen kunnen omdat mijn hart zou breken als ik al die zielige dieren daar zie zitten.

Je kunt echt beter naar een goede dierenwinkel of een kweker gaan. Maar het is je eigen keus natuurlijk  :)

Succes met zoeken!

Vlindertje

Citaat van: lovesbudgies op maart 04, 2010, 21:14:14
Je woont in het zelfde dorp (of is Meppel een stad? :P) als de kliniek voor vogels.

Wie kan nu betere (hobby)kwekers aanwijzen dan Drs. Hooimeijer!
Hij heeft vast wel een goed adres voor je waar je snel een baby parkietje kan halen.

Kliniek voor vogels
Galgenkampsweg 4
Drs. J. Hooimeijer
7942 HD Meppel
Tel: 0522 - 259455


Meppel is een STAD haha.
Maar ik heb gister iemand gevonden op marktplaats die nog een parkietje van 5,5 week had zitten. En die heb ik toen gelijk opgehaald! :D
Dus ik ga nu absoluut niet meer naar de vogeltjesmarkt!

Bas

#10
5,5 weken is eigenlijk te jong.

een parkiet hoort minimaal 6 (en liever 8 ) weken bij zijn ouders te zitten omdat ze tot de 6de week nog bijgevoerd worden door het mannetje.

ik zou hem als ik goed was goed in de gaten houden of ie zelf wel genoeg eet.

Gr, Bas

Vlindertje

Het gaat heel goed met mijn parkietje hoor en hij eet hartstikke veel dus niks om me druk over te maken! :D

hillie

Dan is die waarschijnlijk ouder dan 5,5 week.
Want een jong parkietje is pas na 6 a 8 weken zelfstandig.
En het nest uitgevlogen en kan die zelf standig eten.

Vlindertje

Zal best, maakt me verder ook niet uit. Volgens die fokker was hij 5.5 week.
Als die maar zelf eet en lief is, toch?  :D

Sjaakie

Geniet van en met je nieuwe vriendje!