Neusdop popje

Gestart door ChilllayD, maart 02, 2010, 16:14:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChilllayD

Ik heb ergens gelezen dat de neusdop bij popjes vaker wat 'schilferig' kan zijn dan bijvoorbeeld bij mannetjes.
Waar ik het gezien/gelezen heb kan ik nu dus niet meer terugvinden :-X en ik weet het niet meer zeker.
Kan iemand (of meerdere) dit voor mij bevestigen? Ik heb ook wel een foto'tje van het popje waar het over gaat
Hoe oud ze is, is mij totaal (helaas) onbekend.....
Ik las dat ze konden verkleuren in bepaalde periodes.
ter informatie, ze zit alleen in een kooi en is pas 2 dagen bij mij maar ik vind dat het redelijk goed gaat!
Verder zien haar pootjes, oogjes en snavel er zelf prima uit.




Wouter

Ik vind het er prima uit zien hoor!
Aangezien ik ook wat wit/blauw rondom de neusdop zie denk ik dat het nog niet heel lang geleden is dat de dop is verkleurt, dit zou betekenen dat ze tussen de 8 maanden en de 1,5 jaar oud is.. Ze is sowieso ouder dan 8 maanden.

ChilllayD

Kijk, daar heb ik wat aan ;D
Ik ben blij dat dit er goed uit ziet. Thanks voor je bericht

Dat witte leken mij echt een soort schilfertjes ofzo, blauw zie ik ook niet trouwens haha.
Nu heb ik er ook niet genoeg verstand van hoor, nieuw voor mij en zeker een vrouwtje.
Ik zal nog eens proberen een betere foto van dichtbij te maken, heb hier een goede camera liggen dus dat moet lukken.

Sanne

Ik vind haar er ook prima uitzien. Dat de dop wat bobbelig is is heel normaal voor een popje.

Citaat van: Wouter· op maart 02, 2010, 16:18:18
Aangezien ik ook wat wit/blauw rondom de neusdop zie denk ik dat het nog niet heel lang geleden is dat de dop is verkleurt, dit zou betekenen dat ze tussen de 8 maanden en de 1,5 jaar oud is.. Ze is sowieso ouder dan 8 maanden.

@Wouter: het wit/blauw rondom de neusdop zegt helaas helemaal niks ;). Het kan heel goed zijn dat het popje recentelijk is broedstemming is geweest. Ook dan kleurt de neusdop weer blauw/wit. Bij Simba was (toen ze in broedstemming was) zelfs haar hele dop weer zoals toen ze 'n maand of 4 was. Ook als er geen broedblokje hangt kleurt die af en toe een beetje blauw ;)

Wouter

Citaat van: Sanne op maart 02, 2010, 18:28:52
@Wouter: het wit/blauw rondom de neusdop zegt helaas helemaal niks ;). Het kan heel goed zijn dat het popje recentelijk is broedstemming is geweest. Ook dan kleurt de neusdop weer blauw/wit. Bij Simba was (toen ze in broedstemming was) zelfs haar hele dop weer zoals toen ze 'n maand of 4 was. Ook als er geen broedblokje hangt kleurt die af en toe een beetje blauw ;)
Oja.. Dat kan ook nog.. Niet over nagedacht..
Het lijken me in ieder geval geen schilfertjes..

ChilllayD

Ze komt in ieder geval uit de dierenwinkel waarin mannetjes en vrouwtjes tezamen zaten......
Ik zal morgen nog even een duidelijkere foto maken!

lovesbudgies

Dat hoeft niet hoor.  :)

Het is een popje en door de hormonen verkleurd/veranderd haar neusdop haar hele leven door.
Ook al zou er wat blauw te zien zijn, het zegt niets over de leeftijd. Die is sowieso na een jaar niet meer te bepalen.
Haar neusdopje is in ieder geval helemaal gezond.

ChilllayD

Thanks voor de bevestiging ;)
Foto is helaas niet gelukt. Ze is nieuw en nog behoorlijk schuw.
En dan zit ik daar met mijn grote camera (Canon 1000D), vond ze niet zo tof dus ben gestopt.