Grootte van de kooi voor de camping.

Gestart door Shanice, maart 01, 2010, 22:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shanice

Hallo,

Wij gaan in de zomer altijd naar de camping en hebben daar een stacaravan. Ik nam mijn 2 parkietjes altijd mee in een kleinere kooi dan wat ze thuis hadden.
We blijven er altijd 5 weken en daarom laat ik ze niet graag thuis. Ze vinden de reis nooit vervelend en lijken het wel steeds te herkennen als we in de caravan aankomen. Ze vonden het ook niet zo erg dat ze in een kleinere kooi zaten. Als het natuurlijk niet te lang duurt. Nu heb ik inmiddels een kamervolière en 4 parkietjes en nu zoek ik een kooi voor op de camping. Ze zullen natuurlijk niet zo veel ruimte kunnen hebben als thuis maar ze zijn wel bij ons en het is maar tijdelijk. Nu is mijn vraag hoe groot de kooi minimaal moet zijn voor ze maar ook weer niet te groot omdat ze anders moeilijk te vervoeren en te plaatsen zijn in de caravan.

Groetjes Shanice

Parkieten-Freak

Kijk maar even hier bij het kooientopic, ik denk dat je daar wel mee uit de voeten kunt!  ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22435.0


Shanice

Ik heb de hele tijd rond gekeken en vind het nogal moeilijk omdat ik natuurlijk niet de volle ruimte kan geven die ze verdienen maar een kooi moet nemen waarin de ruimte acceptabel is voor 5 weken. Ik was aan het kijken naar dit model: http://kooiengigant.nl/product_info.php?cPath=21_27&products_id=134
Die is 47 cm breed,36 cm diep en 85 cm hoog.ik vind het nogal moeilijk in te schatten wat nog kan en wat niet. Ik moet nog eens opmeten in de caravan hoeveel plaats ik heb.Misschien dat het ook groter kan. Maar het zou dan een tijdelijke oplossing zijn voor maximaal 6 parkietjes. Als jullie nog kooien weten dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Shanice

pbos

#3
Hoi,

wat vind je van deze. Is dan wel een stukje duurder, maar zeker een mooie grootte voor tijdelijk.

https://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73508

En anders zou deze ook nog een optie kunnen zijn.

https://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73505

Beide kooien zijn groter dan de kooi die je liet zien. Die vind ik persoonlijk toch wel een beetje klein voor zes parkieten. Ook al gaat het dan maar om vijf weken!

Greetz Peter

Shanice

Ja ik was er ook al bang voor dat het te klein was. Ik vind het op foto's altijd moeilijk in te schatten. Die kooien van hagen vision vind ik ook mooi maar kun je die ook ophangen? Zo niet dan zou ik een plank moeten maken aan de kast zodat ik de kooi er op kan zetten en dan voor de zekerheid met een haakje aan de kast dat die er niet zomaar afvalt als eens iemand er tegen zou stoten. Maar in ieder geval bedankt voor de tips want die kooien zijn wel erg mooi.

Groetjes Shanice

pbos

Hoi,

ik heb zelf een Hagen Vision en ik raad je aan om ze niet op te hangen! Het zijn wel stevige kooien hoor, maar het zijn allemaal losse onderdelen die aan elkaar klikken, dus nee, ophangen lijkt me niet handig. Een plankje aan de muur lijkt me veiliger!

Groetjes...

Shanice

 Dan wordt het een plankje want ik moet zeggen de hagen vision kooien zien er echt mooi uit. Voorlopig zullen het 4 parkietjes zijn maar als ik een kooi koop houd ik er rekening mee dat er 6 in kunnen omdat ik later nog 2 parkietjes erbij wil in de kamervolière. Mijn keus is nu in ieder geval gemaakt.
Bedankt voor de goede raad.

Groetjes Shanice

pbos

De Hagen Vision is echt een goede keus! Ik heb hem nu drie weken en heb echtgeen spijt. Doordat de voerbakjes onderin de kooi zitten en de onderbak behoorlijk hoog is, heb je echt een stuk minder rommel om de kooi. Het is nu alleen nog maar wat stof uit hun veren ipv stof, voer, houtsnippers en wat nog niet meer! En als je bij zooplus besteld, echt een goede service. Heb nu twee keer wat besteld bij hun, deed dat op donderdag en zaterdag kreeg ik het thuis!! Super dus... Alvast veel plezier met je Hagen Vision, weet zeker dat je er geen spijt van krijgt!

Groetjes Peter

Shanice

Dat je dan minder rommel hebt is mooi meegenomen omdat de kooi dan boven de bank komt te staan en ik ben nu echt overtuigd. Vind ze ook heel erg leuk uit zien en de kooi is altijd handig als het eens nodig mocht zijn om vogels apart te zetten. Ik heb wel een reserve kooi maar net geschikt voor 1 parkietje.

Groetjes