reis

Gestart door grasparkietenfan, februari 27, 2010, 16:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasparkietenfan

Hoi,
ik ga een nieuw parkietje kopen, een man. Zijn naam wordt Dave .
Maar nu woon ik heel, heel ver van waar ik hem ga ophalen, 5 uur reizen. Hoe kan ik hem het beste vervoeren? Ik ben met de auto.

Groetjes, Fabiana

Hoi Fabiana, ik heb een aantal spelfouten uit je reacties gehaald, zodat ze beter te lezen zijn.
Zou je in het vervolg even een spellingscontrole kunnen doen? Alvast bedankt! Groetjes, Lovesbudgies.


Parkieten-Freak

Fabiana, kijk even op de website deze pagina:
http://www.parkietenfreak.nl/a-reizen.php
Succes!  ;)


grasparkietenfan

#2
Dankje.
Heb je misschien nog andere tips waardoor hij helemaal fijn en fit de reis door gaat?
Alvast bedankt!!

Ps. mag ik een foto neerzetten van mijn vogeltje?

Parkieten-Freak

#3
Foto's van vogeltjes zetten we in de fotoalbums, tenzij je ons iets wil laten zien.
Verder heb ik geen aanvullende tips voor je.

Heb je al een bakje of reistasje voor je parkiet gekocht? Bij o.a. Pet's place verkopen ze die.  :)


grasparkietenfan

#4
Ja, ik heb er een gevonden.
Ik denk wel dat hij goed is.

Maar een vraag, je hoe kun je zo'n tekst onder je eigen reacties zetten ?
Bv.: "en een snaveltje van..."
Maar dat dan onder de tekst, hoe doe je dat?
Gr.

Parkieten-Freak

#5
Wat betreft het bakje: waarom denk je dat het mogelijk niet goed is? Heb je iets anders gekocht dan?
Bij Pet's place of Dobey's staan ze gewoon in de winkel hoor.


grasparkietenfan

nee, ik heb een bakje het is half plestic en half stof.
Maar ik bedoel je krijgt in de kwekerij of dieren winkel toch je vogel in een doosje moet ik hem gelijk over zetten in de bak of....
Gr.

Parkieten-Freak

Vijf  uur in een doosje is echt te lang, dat kan je je parkietje niet aandoen.
Waar moet je in hemelsnaam naartoe? Kun je geen parkietje dichterbij huis kopen?


parkietengek12

heb je niet gewoon een kooi waar je hem in kan doen?
heb ik ook gedaan, dan zitten ze gelijk in hun omgeving waar ze normaal ook in blijven.

Gr Joël

Sjaakie

Die reismandjes zijn inderdaad super! Ik heb ook zo'n kleintje voor als ik naar de dierenarts zou moeten, maar vervoer in de kooi is ook een optie. Vijf uur is inderdaad bijzonder. Er zijn toch genoeg leuke parkietjes te koop in je nabije omgeving  ;)
Zou haast medelijden met het beestje krijgen. Wordt uit zijn vertrouwde omgeving gehaald en dan 5 uur lang vervoerd. Lijkt me verre van ideaal, maar dat is mijn mening hoor!

grasparkietenfan

het is dat ik hier in de bergen ( soortvan bergen ) woon dus  hier is niet 123 een kwekerij de vinden
maar ik heb al een reistasje en ik ga met de auto dus soms haal ik hem er denk ik ook wel uit
Gr.

Parkieten-Freak

O, bergen, dat is interessant! Een "soort van bergen" vind ik eigenlijk nog interessanter!
Waar woon je precies? :D


lovesbudgies

Je weet dat een ritje Den Helder - Maastricht 3 uur en 10 minuten duurt?
Na 5 uur rijden zit je al in Frankrijk.  :P

Weet je wat een goed idee is? Het idee van Joël!
Maak zijn kooi vast helemaal klaar, en als de kweker het parkietje vastpakt kan hij hem gelijk in het kooitje zetten!
Daar kan hij lekker op een stokje rondkijken, het is dan handig dat je de speeltjes even vastmaakt aan de tralies, zodat
ze niet door heel de kooi zwiepen. Hang lekker wat trosgierst op, verwarming van de auto vast op 20, dikke doek over
de kooi als je buiten loopt en dan gaat dat wel goed komen.

Al blijft zo'n lange reis altijd stressvol, en in mijn ogen ook wat onnodig.

Ik heb ook een reisbakje als in het artikeltje op PF staat, zelfs nog wat groter, er zit een stokje in, favoriet speeltje, trosgierst,
maar bij mijn vogeltje mocht dat niet baten, tijdens een ritje van een uur naar de dierenarts raakte hij helemaal in paniek in het bakje.
Voor mij is het ongeschikt voor zo'n lange reis, en logischerwijs zo'n kartonnen doosje natuurlijk al helemaal.

Moppers

Citeerik ga met de auto dus soms haal ik hem er denk ik ook wel uit
Dat zou ik zeker niet doen! Stel dat hij/zij dan ineens in paniek raakt en door de auto heen fladdert? Allemaal ramen waar hij tegenop kan vliegen. En krijg hem maar eens te pakken als je op de bestuurdersstoel zit en hij landt op de achterbank. Want even buitenom lopen gaat dan niet, want dan ben je hem zo kwijt.
Laat hem tijdens de reis lekker in het reistasje zitten. Af en toe kan je kijken hoe het met hem gaat en even tegen hem praten, maar laat het reistasje daarbij dus dicht.

Shanice

Ik ga in de zomer altijd 5 weken naar de camping en dat is een uurtje rijden. Ik neem ze mee in een kooi want thuis laten is geen optie.|Ze zitten altijd rustig en het lijkt wel of ze het ook nog leuk vinden want ze tetteren lekker en je kunt ze aandacht geven en ze hebben alles wat ze nodig hebben. Als ze onrustig worden kun je altijd nog een doek erover heen doen.

Gr. Shanice