Rare neusdop (afgesplitst)

Gestart door chickenman, maart 05, 2010, 16:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chickenman

ik ben 3 dagen geleden mijn tamme Grasparkiet chickenman verloren en heb opgemerkt dat die hetzelfde aan zen neus had als op jouw foto.Ik heb nu gemerkt dat azul hetzelfde heeft maar als ik de foto's zie van schurftmijt denk ik niet dat dit het zelfde is. ik wil men andere 4 vrienden ook niet verliezen daar zou ik kapot van zijn :(  ik heb ook pas weer begin volgende week loon dus kan ik niet snel naar de V.A. weet iemand wat dit juist is en of het nodig is om langs een V.A. te gaan?

alvast bedankt grtz.

Topic afgesplitst van "Rare neusdop". Voor eigen vragen graag een eigen topic aanmaken. Gr. Lovesbudgies

lovesbudgies

Hoi,

het parkietje op de foto heeft waarschijnlijk geen schurftmijt, maar een normale neusdop.
Sowieso gaan parkieten met zo'n neusdop in ieder geval dáár niet aan dood.

Jou parkiet zal dus echt ergens anders aan overleden zijn. Verder nog andere ziekteverschijnselen gezien?
Je zou het overleden parkietje kunnen opsturen naar bv. vogelarts v.d. Horst voor sectie, mocht dat nog kunnen.
De rekening krijg je altijd achteraf, dus die kan je betalen als je salaris binnen is.

Ik begrijp niet helemaal of Azul nu ook ziek is, of gewoon ook een wat rimpeliger neusdopje heeft.
Als je een grasparkietje verliest, en zijn kooigenootje wordt daarna ook ziek, dan zal er meestal een besmettelijke ziekte in het spel zijn.
Dus mocht dit het geval zijn dan moet je zo snel mogelijk naar een vogelarts.

chickenman

azul eet geruststellend normaal en voor de rest heeft ie alleen dat neusdopje.
chickenman zag er erg gezond uit maar had open wonden op de rug ik heb hem kort na de trieste vondst begraven.ik dacht mss dat de andere dat hebben gedaan om hem wakker te krijgen ofzo 5 grasparkieten voor 2 jaar+ die altyd samen waren zouden toch niet op eens zo maar vechten en de andere doden? toch? grtz kevin