Aantal parkieten in voliere!?

Gestart door pbos, februari 26, 2010, 10:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Hoi mede parkietenfreaks,

Ik heb er een tijdje over te denken om er parkietjes bij te nemen in huis. Maar doordat de kooi niet groot genoeg is, heb ik besloten om het in huis met mijn twee mannetjes te houden. Nu zit ik er aan te denken om een leuke voliere(niet al te groot) in de tuin te doen. Ik twijfel nog een beetje of ik er zelf een ga maken of ga kopen.
Nu kan ik vrij goedkoop aan een kant en klare voliere komen. De maten van dat ding zijn: 150x80x105(LxBxH) met daarin een binnenhok van 50x80x60(LxBxH). Op zich een leuk ding, maar ook wel weer heel klein. Hoeveel parkieten kunnen er volgens jullie in dit formaat. Twee of drie koppeltjes?
Als ik er een ga maken, dan wordt het waarschijnlijk het formaat: 170 of180x80x130(LxBxH) met een binnenhok van 50x80x60(LxBxH).
Beide volieres worden dan wel op poten gezet zodat het geheel in totaal iets van 180 hoog wordt.

Groetjes Peter

Wouter

Als je van plan bent om met de parkietjes te gaan broeden is twee koppeltjes wel het maximaal, aangezien je dan ook nog moet denken aan de kleintjes. ;) Als je niet wilt gaan broeden kunnen er wel 3 koppeltjes in, in allebei. ;)

pbos

Hee Wouter,

bedankt voor je antwoord. Zat zelf ook inderdaad aan drie koppeltjes te denken. Broeden is niet de eerste insteek van een voliere. Zou het wel heel leuk vinden om eens een nestje mee te maken, maar heeft geen pre! Misschien begin ik wel met twee koppeltjes en doe dan een nestje waar ik dan nog twee vogeltjes van hou. Maar misschien ook wel gewoon drie koppels en dan geen nestje. Mocht er dan onverhoopt een keer een nestje komen, dan gaan de jongen allemaal naar een nieuw thuis! Haha...

Groetjes Peter