Vroeg los vliegen

Gestart door Tijgertje1992, februari 24, 2010, 15:58:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgertje1992

Hallo allemaal

ik had even een vraagje ik heb sinds 4 dagen een nieuwe grasparkiet.
Mijn oude was pas 6 maanden en toen overleden dat was pas mijn 1ste parkiet.
Ik heb niet zoveel ervaring met de gevleugelde vriendjes maar mijn vraag was:
Na hoeveel weken laat je een parkietje los vliegen? Ik zit nu op mijn kamer en mijn parkietje
die ik pas 4 dagen heb heeft besloten uit zijn kooi te komen hij is nog niet erg tam. Kan dit later
een probleem zijn? Hoe kan ik hem weer het beste in zijn kooi krijgen als hij dat niet vrijwillig doet?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr

Wouter

Hallo,
Welkom op het forum. :)

Over het algemeen laat je een parkiet niet zomaar los vliegen. Dit doe je pas als hij in de kooi handtam gemaakt is. Maar info over het tam maken van parkieten kun je lezen op http://parkietenfreak.nl/a-tam.php.

Je kan em zijn kooi voorhouden of lokken met trosgierst. Als het echt niet lukt kun je hem proberen te vangen. Dit kan zeker invloed hebben op de vertrouwensband en dus kan het langer duren voordat hij tam is.

Tijgertje1992

Hallo, Bedankt ;)
Ik heb hem net terug in zijn kooi gekregen .. ik heb de kooi voor zijn hem gehouden en hij vloog erin.
Kan dit dan nog effect hebben op zijn gedrag tegenover mij? Het uit de kooi gaan was ook helemaal niet de bedoeling.
Maar zijn kooitje stond open omdat ik mijn hand er net uit hield en hij vloog me zo voorbij! :O
Bedankt voor de info!
Gr

Manji

Hallo.

Het is mij ook overkomen.
Ik heb een zit stok gepakt en die zachtjes net onder zijn buikje geduwd.
Hij ging er gelijk op zitten en heb er langzaam mee naar de kooi gelopen en hem toen erin gezet.
Misschien is dit een tip,voor als je parkietje weer eens ontsnapt. ;)