Chef De Terrorist

Gestart door chef de witte parkiet, september 10, 2005, 23:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chef de witte parkiet

chef me gevleugelde vriend heb ik nu ong 7weken in het begin kon ik hem  gewoon aaien enzo maar hij wou nog niet op me vinger soms wel maar niet zo vaak maar nu we een week of 2  geleden naar de dierenarts zijn geweest  die heeft hem vast gepakt met eeen handschoen en nu valt die gewoon me vingers aan ik zit best veel in de kooi en  laat hem mij gewoon bijten maar wanneer gaat dit ong. over en wat ken ik het beste doen?
:(  :(

Sonja

Hoi chef de witte parkiet,

Je parkietje is wat angstig geworden voor je hand, omdat de dierenarts hem vast heeft moeten pakken. (Wat mankeerde je parkietje overigens? Is het nu weer in orde met hem?)
Met veel liefde en geduld krijgt hij het vertrouwen in jou wel weer terug.
Geef hem bv. een lekker stukje trosgierst uit de hand, en praat op een lieve, geruststellende toon tegen hem. Zorg ervoor, dat hij alleen nog maar positieve ervaringen heeft met je hand.
Laat je echter niet door hem bijten. Zeg uitdrukkelijk "nee!" tegen hem, als hij dat doet, en laat hem daarna weer even met rust. Geef hem weer wel volop aandacht als hij niet bijt.
Parkietjes komen op een leeftijd van 3 a 4 maanden in de puberteit, en proberen dan hun grenzen te verleggen, o.a. door te bijten. Maar ik denk in dit geval, dat het bijten meer te maken heeft met het feit, dat hij door de dierenarts gepakt is. Dit komt, op bovenstaande manier, weer goed. ;)

Groetjes, Sonja.

chef de witte parkiet

#2
CiteerHoi chef de witte parkiet,

Je parkietje is wat angstig geworden voor je hand, omdat de dierenarts hem vast heeft moeten pakken. (Wat mankeerde je parkietje overigens? Is het nu weer in orde met hem?)
Met veel liefde en geduld krijgt hij het vertrouwen in jou wel weer terug.
Geef hem bv. een lekker stukje trosgierst uit de hand, en praat op een lieve, geruststellende toon tegen hem. Zorg ervoor, dat hij alleen nog maar positieve ervaringen heeft met je hand.
Laat je echter niet door hem bijten. Zeg uitdrukkelijk "nee!" tegen hem, als hij dat doet, en laat hem daarna weer even met rust. Geef hem weer wel volop aandacht als hij niet bijt.
Parkietjes komen op een leeftijd van 3 a 4 maanden in de puberteit, en proberen dan hun grenzen te verleggen, o.a. door te bijten. Maar ik denk in dit geval, dat het bijten meer te maken heeft met het feit, dat hij door de dierenarts gepakt is. Dit komt, op bovenstaande manier, weer goed. ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]13142[/snapback]


in de winkel weer ik hem kocht hadden ze hem gekortwiekt  wisten wij veel maar die *knip* kweker had die pennen aan 1 kant te ver door geknipt en de 2 buitenste ook dus ik wou weten of dat chef pijn had of niet de arts zei dat het wel goed zou komen en dat het ong. 6 maanden duurt voordat hij weer ken vliegen miss. iets langer maar hij had er geen pijn van in ieder geval

Wil je wat meer op het taalgebruik letten?
Groetjes, Sonja.


Ik hoop van harte voor je, dat je parkietje in de toekomst weer lekker rond zal kunnen vliegen.

Veel sterkte.