Welk Soort Doek

Gestart door Missa, september 09, 2005, 14:25:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missa

Hoi,
het is misschien een domme vraag maar ik las al enkele keren dat er mensen zijn die een doek over het kooitje doen snachts!!! Mag ik vragen wat voor doek dat dan is, is dat een handdoek of een vod ofzo??? Ik ben bang als ik er een te dikke vod over leg dat hij niet meer zou kunnen ademen!!!

Groetjes Missa

Chantalleke

#1
Hoi Missa,

Een niet te dikke handdoek zou kunnen ja.
Mijn moeder heeft speciaal een hoes gemaakt voor over de kooi, gewoon van een niet te dikke gordijnstof, alleen wij gebruiken die bijna nooit.

Let op dat je een donkere stof gebruikt, zodat er geen licht doorheen komt. Ook moet de doek wel heel de kooi bedekken, anders zal je parkietje nog door de spleet(jes) heen willen kijken.


Groetjes,

Chantal

Sonja

#2
Hoi Missa,

De doek die wij de parkietjes geven, is van fleece. (niet zo dik)
Ze vinden het fijn om deze doek te hebben, en vragen er zelf altijd iedere avond om dezelfde tijd om. :)
Ze krijgen nog voldoende lucht om de ademen, hoor. Maar als je daar toch een beetje bezorgd om bent, kun je er eventueel voor kiezen om een klein gedeelte van de kooi niet te bedekken.
Ik had vroeger een kanarie die graag zelf wilde kiezen of hij wel of niet achter de doek ging slapen. Bij hem bedekte ik daarom de kooi voor de helft met een doek, en meestal ging hij toch lekker knus achter het bedekte gedeelte zitten slapen.
Het meest natuurlijk voor je vogeltje is een (niet al te donkere) groene doek, heb ik gelezen. Dit schijnt het meest overeen te komen met het licht/donker worden in de natuur. Van belang blijft natuurlijk wel, dat de doek iedere keer op geregelde tijden op en van de kooi gedaan wordt. Regelmaat is belangrijk voor je parkietje.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Groetjes, Sonja.

Missa

Ja hoor hartelijk bedankt, ik ga eens gaan kijken als ik een geschikte doek kan vinden!!! Het is inderdaad omdat wij nogal onregelmatige uren hebben om te gaan slapen en ik wist dat dit niet zo goed was voor een parkietje!!! Bedankt voor de informatie!!!!

Groetjes Missa

Parkieten-Freak

Ik heb gewoon op de markt een keer een lapje donkerblauwe gordijnstof gekocht.
Omzomen en klaar is kees! :)


Hanney

ik heb gewoon een doek met bloemetjes haha :D
maar sinds ik terug ben van vakantie was het warm weer heb hem toen geen doek omgedaan en nu doe ik het ook niet meer:)