Klimmen aan verticale tralies

Gestart door pinootje, november 08, 2009, 17:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Onze Speedy klim eigenlijk alleen aan de achterkant enrechterzijkant van de kooi.
De achterkant is geen probleem al vindt hij het wel latig.
De zijkant is natuurlijk de kant waar de tralies verticaal staan en af en toe eentje horizontaal zeg maar..

Toch trekt hij zichzelf daaraan omhoog en klimt vanaf dar zijn bel in.
De voorkant van de kooi gebruikt ij niet, vanaf de zijkant of onderkant springt hij op de etensbak, de drinkbak negeert hij en ok als wij voor de kooi staan komt hij niet naar de voorkant.

Is het een probleem dat Speedy nog steeds niet in de voorkat klimt maar wel ind e zijkant waar het iegnelijk niet de beodeling is?

Sanne

Nee hoor, dat is geen enkel probleem ;). Hier gebeurt dat ook regelmatig. Parkietjes houden van klimmen en jouw parkietje is handig genoeg om via de zijkant met de vertikale tralies omhoog te klimmen :) Laat hem maar lekker zijn gang gaan zou ik zeggen ;)

pinootje

Oke, gelukkig, ik maakte me al zorgen dat er een steekje loszat! :-*

Hoe kan ik hem nou leren dat de voorkant van de kooi niet eng is n dat daar zijn drinken hangt en dat wij het leuk vinden als hij ook daar gweon aan gaat klimmen en doen of is daar geen maniertje voor?

ibi

Je hoeft hem niks te leren ;)
De parkiet went vanzelf dat zijn kooi 100 % safe is en zal alles gebruiken ;)
Hij is vast wel een keer langs de voorkant geklommen maar ik denk niet dat jij het hebt gezien.


Rub3n

Parkieten drinken maar heel weinig. Soms wel een hele dag niet. Dus hij drinkt hoogst waarschijnlijk allang uit het waterbakje aan de voorkant. Alleen zie jij dit niet, omdat ze dit maar zo weinig doen.

Memo en Zuzu

Ik heb ook zo'n kooi, en later las ik dat het slecht is een kooi te hebben met horizontale spijlen. Nou meneertje van ons is er zo aan gewend dat hij het gebruikt als glijbaan. Hij laat zichzelf gewoon naar beneden glijden via de zijkant  ;D

lovesbudgies

Citeer
Ik heb ook zo'n kooi, en later las ik dat het slecht is een kooi te hebben met horizontale spijlen. Nou meneertje van ons is er zo aan gewend dat hij het gebruikt als glijbaan. Hij laat zichzelf gewoon naar beneden glijden via de zijkant

Horizontale spijlen zijn juist goed. Een kooi met alleen horizontale spijlen of voor de helft horizontale spijlen is prima.
Alleen verticale spijlen zijn heel slecht voor een parkietje, doordat te druk op de snavel tijdens het klimmen schuin is, ontstaan misvormingen aan de snavel.