geslacht parkiet

Gestart door maup, februari 18, 2010, 10:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maup

ie o wie kan mij helpen ik heb een parkiet maar weet nou niet of het een mannetje of vrouwtje is  is er een manier hoe je kan zien wat voor geslacht het is ik hoop dat iemand mij kan helpen

DobbyFloppy

kun je aan de neusdop zien
hoe oud is e parkiet ong?

maak ook even een foto van de parkiet
zie afbeelding voor kleur van neusdop

gr Suzanne



[verwijderd door de beheerder]
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

maup

#2
ik heb een foto gemaakt

volgens mij is het een popje maar weet niet zeker

DobbyFloppy

kun je de foto ook even opsturen:
klik bij antwoord: op het plusje extra opties en dan de foto van je parkiet.
weet je ook hou oud de vogel ong is? meestak vermeldt de dierenzaak waar je je parkiet gekocht heb hou oud deze ca is.
en anders eventjes naar vragen ;)
als het namelijk nog eentje is die nog jonger dan 6 maand is ken de neusdop namelijk nog verkleuren

gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

maup

chicco is nu 8,5 /9 maanden hoop dat de foto duidelijk is


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het is eigenlijk een slechte foto, maar het lijkt me een popje.
De dop is vrij lichtblauw van kleur en als het goed is zie ik vrij veel wit rondom de neusgaatjes? Klopt dat?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

maup

het lukte niet om een beter foto te maken sorry

maar rondom de neusgaatjes is het wit ja

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DobbyFloppy

#8
denk dat het inderdaad ook popje is, maar de rest van de neusdop vindt ik nog wel veel blauw. misschien kleurt dit bij.

zelf nog klein vraagje bij mijn vrined thuis hebben we 2 parkietjes, 1 hiervan is een mannetje de andere denk ik een popje.
de neusdop is vrij wit, met een klein beetje ijsblauwig van kleur is dit inderdaad dan een popje?
de vogel lijkt namelijk ook niet ziek te zijn
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Mars

Ja, je mag er van uitgaan dat doppen van mannen altijd helemaal diepblauw of paars/rozig zijn. Zonder witte ringen.
Alle andere doppen, zijn popjes. Zodra je een vogeltje hebt met witte ringetjes, of een helemaal wittige dop, dan is het zeker een pop. Zodra ze wat ouder zijn (ongeveer een jaar) of in broedstemming komen verkleurt de dop vaak wel tot donker bruin.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

maup

#10
deze topic mag gesloten worden

Een slotje op verzoek. ;)
Gr.Sonja.