Snavel lang?

Gestart door complicatique, februari 19, 2010, 14:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

complicatique

Ik heb sinds gisteren een parkietje. Alleen zit in zijn snavel een soort van barst?
Hij lijkt er verder geen last van te hebben, maar ik heb het gevoel dat zijn snaveltje een beetje lang is.

De barst kan je op de foto niet echt zien, maar wat vinden jullie van de lengte?



Link naar foto aangepast. Gr. Ingrid

Sjaakie

Ik kan het niet goed zien, maar mijn parkiet heeft ook een vrij puntige lange snavel. Ik heb het eens aan een dierenarts laten zien en die vond het niet te lang. Het is alleen niet goed op het moment dat hij de huid van de parkiet gaat raken of dreigt te raken, dan zou de snavel geknipt moeten worden door de dierenarts.

Wouter

Zolang de parkiet er zelf geen last van heeft hoeft er niet zoveel te gebeuren. In de snavel kan wel eens een barstje zitten. Dit is niet zo erg en het gaat gewoon vanzelf over.

Trouwens, je parkietje is een hele mooie zij en dus geen hij. ;)

complicatique

ik dacht ook dat het een mannetje was haha,
omdat de neusdoppen toch erg blauw zijn
maar ik wacht het rustig af..

lovesbudgies

Het is duidelijk een popje.  ;)

Vrijwel elk parkietje heeft een keer zo'n barstje in de snavel, dat is niet erg.
Mocht de snavel nog langer worden en te dicht naar de huid groeien, dan moet je even langs een dierenarts.

Missygirl

hoe kan je dat dan zien? Ik dacht toch echt dat we hier een man hebben... ??? :o

Parkieten-Freak

Nee, de neusdop is te licht van kleur en rond de neusgaten zie je witte randjes.
Typisch voor een popje.  :)



Missygirl

Hmmm,dat word opletten geblazen,een  jonge parkiet heeft een knalblauwe neus dop als man zijnde?

Groetjesss

lovesbudgies

#8
Nee, kijk hier maar eens: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1430.0

Jonge man = roze
Volwassen man = blauw
Volwassen man, ino's, fallows, lacawings, recessief bont = roze

Jonge pop = lichtblauw met witte kringen om de neusgaatjes
Volwassen pop = bruin of wit

Over het algemeen kan je van dat schema uitgaan. Er zijn natuurlijk altijd verschillen/uitzonderingen.
Ook kan de kleur van de neusdop veranderen door ziektes en hormonen.