Drinkflesje voor parkieten?

Gestart door DobbyFloppy, februari 18, 2010, 10:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Topic afgesplitst en de vraag als eigen topic geopend. Gr. Ingrid

Ik heb een klein vraagje, heb ik nu eens bij welkoop ook een drinkflesje gezien voor parkieten.
is dit ook verstandig?
bij mij met eerste keer gebruik lekte het flesje aan de onderkant nog wel wat, en wist ook niet of de vogels dit idee zouden snappen.
hier even een foto:



gr Suzanne


[verwijderd door de beheerder]
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

lovesbudgies

Vogels kunnen hier zeker uit leren drinken, Suzanne. Alleen is het natuurlijk niet zo handig als hij lekt.  ;)

Het lijkt mij (vooral bij pellets) extra hygiënisch, er kan tenslotte geen vuil in het water komen.

NickyRose

Ik heb hier ook van die flesjes hangen, werkt prima hoor. En ze hebben het snel door omdat het tuitje glimmend is gaan ze er al snel bij kijken en tegen aan tikken.
En dan hé, dat is lekker er komt water uit. :P

Ik ben ermee begonnen om dat ik andere vogels had die hun zaadjes sopten. Dat werd dus zo'n zooitje.
Maar het is een mooie manier om je water schoon te houden, er kan geen poep in vallen. ;)

DobbyFloppy

ik heb nu zeg maar 2 open voerbakjes en in de ene zit voer daar eten ze samen uit en in de andere heb ik nu water gedaan.

maar ik zal van de week kijken of ze het snappen, ben nu even weekje weg en de vogels worden al wel verzorgd.

nog even een vraagje. heb zelf een kooi ferplast viola incl standaard. vrij ruime kooi, had ik eens gekregen van een kennis die toen 2 valkparkieten had. inmiddels overleden en ik heb die koo gekregen en daar zitten nu mijn 2 grasjes in. nu kijk ik op internet voor nog een kooi met standaard, voor zeker 1 grasje. dit omdat mijn moeder en ik er binnenkort eentje voor haar gaan halen. nu zie ik zo een zelfde kooi op internet staan en daar staat bij grasparkietenkooi.

ik vraag mij dan af is dit niet veel te groot voor maar 1 grasje en weet iemand ook nog mooie kooitjes op standaard voor niet te veel?

overigens ga ik de vogel kopen bij Faunaland, dus waarschijnlijk ook een kooi.

gr
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

NickyRose

Een kooi in nooit te groot, ook niet voor 1 vogel.  ;)
Kooien zijn meestal wel duurder in de winkel dan op het net.
Heb je al hier gekeken;

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi