Nestje Jimmy en Milan

Gestart door Mars, februari 17, 2010, 23:37:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Ik heb een eigenwijs popje Jimmy en dat wil koste wat het kost broeden. Desnoods in de etensbak van de voliere...
Uiteindelijk heb ik vorige week maar een blok opgehangen, aangezien ze toch echt een dikke buik had. Dezelfde dag had ik het eerste mooie eitje.

Vandaag is eitje 5 gelegd. Ik heb even gewacht met het openbaar maken tot ik wat meer wist, maar het lijkt er op dat er in ieder geval een paar eitjes bevrucht zijn.
Jim en Milan broeden in de voliere. En gek genoeg zit Quint er bij. Ik moet zeggen.. een expirimentje, maar tot nu toe gaat het heel goed.

Mijn andere, nog jonge popje, heb ik sinds drie weken even apart zitten om haar een beetje tam te maken. En daardoor zat Quint nog in de voliere. Voorlopig zorgt Quint voor wat afleiding van Milan en dat betekent dat Jimmy Milan niet steeds uit haar blok hoeft te sturen. Hij kijkt wel af en toe even nieuwsgierig in de buurt van het blok, maar doet verder niets. Als Jim even op adem aan het komen is, wordt ze gevoerd door haar man Milan en probeert Quint haar ook te voeren. Dat wil ze niet. Maar Quint mag wel Milan voeren, die het dan weer aan Jim geeft ;)

Nou ja.. verder afwachten dus. Het eerste eitje is gelegd op 9 februari, Jim is meteen gaan broeden, dus dan kan het uitkomen vanaf de 27e.

Voor de liefhebbers de kelruslagen: Mama Jim is Blauw, met grijsfactor en geelmasker type II doorlopend in haar hele lijfje. Papa Milan is opaline, blauw met geelmasker type II
Uit een eerder nest twee jaar geleden kregen ze: 2 blauwe mannetjes met geelmasker type II (Boeffie van Caradow en Taillou van Ilse) ; 1 opaline blauw popje met geelmasker type II (Mila van Meltjuh) en 1 blauw popje met grijsfactor (of grijs popje) met witmasker.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

#1
Moet er nu echt zo streng gemodereerd worden? Mogen mensen niet meeleven?

Ik lees in de omschrijving:
Mogen andere forumleden reageren in mijn topic?
Alleen als jij dat wilt. Wil je niet dat andere forumleden actief meedenken of reageren, dan moet je dat aangeven in je topictitel middels de woorden "(niet reageren)".
Voorbeeld: is jouw topic titel "Het nestje van Karel en Coco" dan mag iedereen meedenken en reageren.
Is de topic titel "Het nestje van Karel en Coco (niet reageren)" dan fungeert het topic min of meer als jouw eigen "dagboek". (Ten onrechte geplaatste reacties worden door het moderatieteam verwijderd).


Voor mij is het dan echt leuk geweest zo!

Ik heb je hierover een pb gestuurd ;) Gr. Ingrid
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..