Parkiet gevonden

Gestart door miriam, februari 06, 2010, 22:41:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miriam

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de "parkieten wereld". Een collega van ons mam heeft afgelopen woensdag een parkiet gevonden (hij dacht eerst dat het een hoopje sneeuw was  ??? ). Hij heeft die toen aan mijn moeder gegeven omdat hij wist dat ik "veel" van dieren weet. Dat wil zeggen, ik ben 2e jaars dierenarts assistente student. Maar van vogels weet ik dus vrij weinig.
Nou heb ik de afgelopen dagen al wat op internet rondgesnuffeld om meer informatie over grasparkieten te vinden, wat me ook aardig is gelukt.
Van zijn uiterlijk zag ik al meteen dat het een grasparkiet is (niet zo moeilijk te zien natuurlijk) en het is een jonge vent. Al weet ik niet zeker of het een jongetje is.

Want: hij heeft nogal een grote wond op zijn snavel waardoor hij nog maar door 1 neusgat kan ademen en ik dus moeilijk de beginnende blauwe kleur kan zien. Ik heb het wondje met een betadine oplossing ontsmet (1x per dag). En ik zie ook wel iets of wat verbetering maar niet veel. Hier maak ik mij echter niet zo veel zorgen om.

Het gene wat ik wel eng vind is dat hij alleen maar stil blijft zitten. Hij eet goed en ik heb hem één keer zien drinken. Maar daar houd het ook mee op. Hij zit alleen maar op de grond, fluit niet en af en toe trekt hij een poot in. Ook had hij een verstopping, Maar dat begint gelukkig al beter te worden door het grit wat ik hem heb gegeven.