Vervoer parkietje

Gestart door complicatique, februari 17, 2010, 18:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

complicatique

Hee allemaal,

Ik ga morgen mijn parkietje ophalen, maar ben helaas afhankelijk van het openbaar vervoer en moet 1x overstappen.
Hebben jullie nog tips zodat het beestje geen kou vat?

taar95

Heb je een vervoerskooitje?
hier zou ik dan lekker een dekentje in doen, en erover heen zodat het niet tocht!
groetjes  :D

complicatique

nee die heb ik helaas niet!
waarschijnlijk krijg ik hem in een doosje mee,
misschien dat ik die in een dekentje kan wikkelen?

pbos

Koop je je vogeltje bij een kweker of bij een dierenwinkel. Mocht je hem bij een dierenwinkel kopen, dan kun je morgen daar dus ook direct een vervoersbakje kopen. Neem je alvast een zakdoek en wat trosgierst mee en dat leg je er dan in. Als je hem bij een kweker koopt is het misschien een optie om voor de tijd nog even langs de dierenwinkel te gaan en een bakje te kopen!

lovesbudgies

Misschien kan je van iemand (van het forum?) een vervoerskooitje lenen?

Die doosjes zijn niet geschikt om lang mee te reizen, daar zijn ze te klein voor, en niet stevig genoeg.
Mocht je vogeltje van binnen komen, dan is het ook veel te koud.

Eventueel kan je hier plaatsen waar je woont, of een oproepje op het prikbord zetten.
Vervoerskooitjes zijn trouwens ook niet duur (7 tot 12 euro) en worden als knaagdierentransportkooitje gewoon in de dierenwinkel verkocht.
Daar moet dan nog wel een dikke doek over heen, en eventueel plastic.
http://parkietenfreak.nl/a-reizen.php

Edit, bijna tegelijk met Pbos.

Moppers

Als ik een van mijn vogeltjes moet vervoeren, dan gebruik ik daar een reisbakje voor. Deze wikkel ik dan helemaal in een theedoek, dit laat lucht door. Vervolgens wikkel ik het bakje in een sjaal, waarbij ik de bovenkant oversla zodat het geheel nog wel ademt. Dit hele pakketje doe ik vervolgens in een katoenen tas.
Dat werkt prima, ik ben zelf ook altijd afhankelijk van OV.

Nathas

Weet iemand concreet waar je zo'n reiskooitje kunt kopen (Rotterdam en omgeving)? De links werken helaas niet op de site en bij diverse dierenzaken hadden ze alleen klein (maar toch nog te grote) ijzeren kooitjes voor knaagdieren....
Alvast bedankt.