Welk touw te gebruiken voor een parkietenboom?

Gestart door Manji, februari 09, 2010, 18:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manji

Hallo allemaal.

Ik wil voor mijn parkietjes een parkietenboom maken. Nu wil ik er ook touw inhangen,maar wat voor touw moet dat zijn.
Nou dacht ik aan sisaltouw,want dat is een natuur product.
Of moet ik er ander touw voor gebruiken?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Manji.

Kleintjes

Hoihoi,

ikzelf heb 'n soort schommel / klimding gevlochten van Sisal touw, omdat dit-zoals je al aangaf- 'n natuur product is MITS ongebleekt.
Zover ik weet is sisal touw de beste oplossing omdat dit onschadelijk is, zelfs als er aan geknibbeld en geknabbeld wordt.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Je kan sisaltouw, katoentouw en henneptouw gebruiken.

Alles is ongebleekt en 100% natuurlijk te koop.


Bv. hier: http://www.mamut.net/parrotsavenuewebshop/shop/
Maar ook in gewone dierenwinkels en op andere (vogel)sites. Katoentouw wordt ook wel verkocht als "kaarslont".

Manji

Hoi.

Bedankt voor jullie berichtjes.

Kleintjes,sisaltouw is toch altijd ongebleekt,of moet ik daar extra op letten?

Oh,en katoentouw wordt verkocht als "kaarslont".

Wat een fijne informatie toch weer.
Daarom vind ik dit forum zo fijn. ;D

Groetjes Manji.




Moppers

Ik gebruik altijd sisaltouw, een grote hit bij ongeveer elke kromsnavel die ik tegenkom. Je kunt het in verschillende diktes kopen.

Afgezien van in dierenwinkels wordt het ook verkocht in houtwinkels, bouwmarkten, maar ook wel eens bij winkels zoals de Blokker of de Wibra.

Manji

Hoi Moppers.

Ik heb het ooit bij de Boerenbond gehaald,omdat we snoeihout moesten bundelen.Dat snoeihouit werd opgehaald door de gemeente en moest persé met sisaltouw gebundeld zijn. Dus ga ik daar maar eens kijken of ze het ook in verschillende diktes hebben.

Bedankt voor je berichtje.

Kleintjes

Sisal touw is niet altijd ongebleekt. Ik heb al gebleekte rollen gezien, dit is dan bijna wit touw. Normaal is 't iets geel / bruin, naturel dus lol (lastig te omschrijven die kleur hahaha).

Veel shop-plezier!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Manji

#7
Het touw is in huis.
Nu de boom nog :D

Bedankt voor jullie berichtjes.

Hier kan een slotje op.

Veel succes met het maken van de parkietenboom! Gr. Lisanne
*Klik*