speelgoed

Gestart door alexxx, januari 21, 2010, 20:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexxx

even een snelle vraag.

Bestaat er als te veel speelgoed  voor me parkietjes.

Want ik ben dol op ze (ook al heb ik ze net een week) en ik wil ze lekker verwennen.
Ik heb ook al leuke ideeën voor de speelboom.Als de boom af is maak ik er wel foto's van of een filmpje want hij wordt erg groot.en dus wil ik er voor speelgoed in hangen

Wouter

Als je boom groot genoeg is kan je er veel speelgoed in hangen. Zorg wel dat je, zowel in de kooi als in de speelboom, devliegruimte niet belemmert. Voor de rest houden parkieten ook heel erg van variatie.. Ik richt ook het liefst om de paar weken de kooi net een beetje anders in. Dus veel verschillende speeltjes zullen ze leuk vinden, en dan zul je zien dat ze allebei een beetje een voorkeur krijgen. De een heeft graag belletjes, de ander graag schommeltjes, de ander sloopt graag.

DobbyFloppy

zelf valt mij op dat mijn vogels allerlei speeltjes met belletjes of kleine bewegende dingentjes leuk vinden.
heb ook een stukje touw in de kooi gehangen waar 1 van de vogels dan ook graag aan knabbelt, een gezonde manier van spelen want als ie wilt knagen doet ie het maar aan het touwtje :P
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Moppers

Te veel speelgoed lijkt me als je parkiet in zijn kooi zowat bedolven wordt onder de speeltjes en daardoor geen bewegingsvrijheid meer heeft. Als hij bijna constant moet bukken om onder de speeltjes door naar bijvoorbeeld zijn eten te komen, dan hangen er teveel in de kooi.
Maar er is geen limiet aan het aantal speeltjes per parkiet als het gaat om hoeveel hij 'aankan' zeg maar. Een parkiet wordt niet gek of minder speels of weet ik wat als hij erg veel speeltjes heeft. Als je er heel veel hebt, dan is het wel handig om ze niet allemaal tegelijk aan te bieden. Door speeltjes zo nu en dan af te wisselen, is een oud speeltje weer als nieuw voor de parkiet en is het weer opnieuw ontdekken, opnieuw interessant.
Je komt er vanzelf achter wat jouw parkietje het leukste vindt, waar hij helemaal weg van is, waar hij niets aan vindt.