Erg veel paren , Geen bevruchting?

Gestart door Michelle97, januari 30, 2010, 17:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle97

Mijn parkieten paren erg veel.
Maar er vind niet gauw bevruchting plaats.
Maar liefst 1 eitje ,waarvan het jong toch dood is gegaan.
Waardoor kan dit komen?

Kleintjes

Ik heb je even de link erbij gehaald, staat eigenlijk alles in wat je moet weten en wat er dus ook kan misgaan: link
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

#2
Hoi Michelle,

bij deze wil ik je even vragen al je broedvragen in 1 topic te vragen, dat maakt het wat overzichtelijker.  ;)

In het andere topic las ik dat je nog geen broedhok had opgehangen, dan worden er geen eieren gelegd.
Ook las ik daar dat je in december een blok had opgehangen, toen waren er waarschijnlijk te weinig lichturen om je popje te stimuleren om te broeden,
ook las ik geen ei-voer en waarschijnlijk een te lage luchtvochtigheidsgraad, ook dit zijn geen goede omstandigheden voor je popje om te broeden.

Parkietjes kunnen veel paren, maar zonder blok worden er (uitzonderingen daargelaten) geen eitjes gelegd, het paren is in dit opzicht meer
iets 'sociaals' dan een poging tot broeden. Er word dan wel bevrucht (als in het zaad van de man komt wel in de pop), alleen heeft het popje geen eitjes klaar om te bevruchten, die worden pas ontwikkeld als zij broeds is, door de hormonen. Een popje word pas broeds als alle juiste omstandigheden aanwezig zijn, en zij in de broedse periode van haar cycles terechtkomt. Jaja... broeden gaat niet zomaar!

Lees alles even goed door, ook deze site is goed om te lezen: http://www.vogelproblemen.nl/Index%20broedstoornissen.htm

Gr. Lisanne

En op verzoek van Michelle een slotje. Gr. Lisanne
*Klik*