Parkietje aanschaffen

Gestart door Marianne, februari 06, 2010, 02:41:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marianne

Hallo Allemaal,

Ik ben al een aantal dagen aan het lezen hier en heb me nu aangemeld, ook heb ik parkietenfreak gelezen.Voor ik er 1 aanschaf wil ik zoveel info als maar kan want het is wel een levend wezentje die wel voor altijd bij me moet blijven. Ik heb topic kooien gezien en zie door de kooien het bos niet meer ronde, vierkanten, hoge :-X ik neig erg naar de kooi met de 2 dakjes erop vindt die erg leuk .
Ik heb gelezen waar ik bij de aanschaf van de parkiet moet opletten ook heel handig en nuttig.

Vraag hoe oud kan een parkiet eigenlijk worden???
Ik orienteer me nog even verder wil gewoon het beste voor het dier hebben en vindt de kooi al heel belangrijk het moet wel een beetje goede zijn bedoel meer ruim zo een klein kooitje vindt ik zielig maar las dat ik moet opletten bij de grote op de tralieafstand moet dus 1 cm zijn. Heb al een mooie gevonden met standaard erbij nog niet gekocht hoor.

De naam is er al wel hij of zij gaat Sam heten.

Heel erg leuk forum is het ook  ik houd jullie op de hoogte.
   

fullmetalgirl

Welkom op het forum :)

Een parkietje kan zo'n 15 jaar worden :)

echter komt dat niet zo vaak voor...

ronde  kooi zowieso niet aanschaffen, rest klopt allemaal :D
als je niet zeker bent of de kooi goed is kun je hem ook hier plaatsen en dan kunnen we snel zeggen of het een goede kooi is of niet :)

Marianne

Hallo wat tof ik heb al verschillende kooien gezien pfff kiezen echt moeilijk nu

deze vindt ik in ieder geval leuk,
http://www.petsfriends.eu/vogelkooi-804a-p-324.html?osCsid=accbdc2166c49e4e429453cea018137c

Kan alleen de tralieafstand niet vinden, dan vindt ik deze ook leuk

http://www.budgetkooien.nl/?menu=article&categoryID=382814&articleID=7460793

http://www.budgetkooien.nl/?menu=article&categoryID=382814&articleID=9221164

En twijfel over de Hagan http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73507
die vindt ik minder mooi maar daar gaat het me niet om het moet voor het beestje goed en ruim zijn.

Bedankt alvast

Sjaakie

Ik heb de Ferplast Nuvola en mijn broer de Ferplast Pagoda. Nou is die van  mij sowieso hoger, maar ook met die ronde bogen is er meer ruimte in de kooi. Ook als ze bovenop de kooi zitten is het zo'n leuk gezicht als ze "naar beneden skiĆ«n" van zo'n boog af. Echt lachuh  ;D

Ikzelf zou voor de ronde bogen kiezen  :)

Je hebt ook een vogelkooi geplaatst die volgens mij verticale tralies heeft. Waar je op moet letten is dat de kooi voor het grootste gedeelte uit horizontale tralies bestaat. De parkietjes klimmen graag. Ik heb op de korte kanten ook verticale, maar de rest is horizontaal.

Veel plezier met je nieuwe vriendje straks!

GRoeten
Melinda

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

De Hagen Vision kooien zijn goede kooien ;) Alleen is de breedte en lengte belangrijker dan de hoogte. Wat ik dus aanraad is in plaats van de S02 de M02 te nemen. Deze is groter en aangezien deze in de aanbieding is is deze nog goedkoper ook. ;)

Link naar Hagen Vision M02

Groetjes, Wouter

Mars

Die Ferplats Nuvola is ook erg mooi en groot hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marianne

De kooi is er  ::)whoehahaha dat is meer kooi dan parkiet straks :o wat is ie groot hahahahaha maaruh ik heb die zwarte met de dakjes die vondt ik gewoon zo vreselijk leuk alleen hoop ik dat ik dan een domme vogel krijg  ??? anders gaat hij met het grote dak klieren want die ligt er los op wel met haakjes maar die kan dus bewegen .

hahahaha nu gaan jullie mij dus zeggen dat parkietjes dat niet door hebben he :-* hahahahahahaha kooi is echt geweldig mooi stevig en makkelijk .
 

DobbyFloppy

#7
ik heb zelf een ferplast viola kooi met een f71 standaard. dit is een kooi voor valkparkieten maar heb deze een tijd geleden gekregen. ben er blij mee want behalve dat mijn 2 vogels ook altijd rond kunnen vliegen kunnen ze ook genoeg in en om de kooi klauteren. heb overigens bij het deurtje wel een touwtje vastgemaakt en met tralies verbonden zodat er een deurtje opstaat vinden ze helemaal leuk ;)

Een kooi voor valkparkieten is niet aan te raden ivm een te grote tralieafstand! Gr. Ingrid
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Marianne

Nouuuuu inmiddels is de kooi bevolkt haha supeeeerleuk het is er meer dan 1 geworden het zijn er 2 de man in de dierenwinkel zei wil je er 1? Ik zeg euhm ja is zielig zeker hij zei ja het zijn groepsdieren. Aangezien de kooi groot genoeg is dus 2 genomen een gevlekte gele met wit kopje en een lichtblauwe met ook wit kopje.

de kooi is al helemaal goedgekeurd en ze hebben ook al geluid gemaakt ze zijn het niet zo eens om bij elkaar te zitten dan wordt het pikken vindt dat niet zo leuk begrijp het ook niet want daar zaten ze met nog een aantal andere bij elkaar maar ze zitten nu rustig 1 op stok ander dichtbij op het kneedbare touw.

1 speeljte een soort mobiel heb ik er wel even uitgehaald dat zorgde voor veel paniek die kan er altijd wel weer in. En wat me ook reuze meevalt ze zijn helemaal niet bang zelfs niet voor handen ze zijn paar maand oud.

Nou ben echt supeeeeerhappy ;D alleen de namen haha ik had Sam toen werd het Sam en Kelly maar manlief vindt Sam al niet leuk en noemt van alles haha bassie en adriaan zegt die net :-X