Niet In Kooi

Gestart door Sijmon, september 18, 2005, 10:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sijmon

hallo
ik heb een parkietje maxi, hij is erg tam en komt als je hem roept. Maar als hij weer in zijn kooi moet dan gaat hij bijten en vliegt hij weg. We wachten tot hij vanzelf in zijn kooi gaat, of we vangen hem met (grof geweld), gooien een doek over hem heen enzo....
Maar wat kan k hier aan doen??

*edit door Dick*
Even iets leesbaarder gemaakt

SubSpace

#1
Ik zou die doek maar achterwege laten. Dat is nogal vervelend voor ze en voor je het weet vliegt ie toch weg zodra je maar met een doek in je handen loopt.

Regel een geschikte extra (houten) zitstok, tak of wat dan ook en laat hem daar opstappen. Probeer hem daarmee in z'n hok te zetten. Van bijten heb je dan geen last, al zal hij waarschijnlijk wel wegvliegen voordat je bij z'n hok bent. Loop rustig terug en probeer het gewoon nog een aantal keer. Persoonlijk ga ik hier gewoon mee door totdat ik zie dat hij moe begint te worden van het terugvliegen naar z'n stekje. Als ie echt moe is houd ik wel op, om het een half uur of een uur later nog eens te proberen.

In mijn ervaring leren ze uiteindelijk wel wie de baas is en gaan ze vrij makkelijk hun hok in als dat moet. Daar staat tegenover dat ik hun kooitje altijd open doe als dit enigzins mogelijk is. Als ze nog in hun eigenwijze fase zijn moet je dus op tijd beginnen met de parkiet in z'n hok te krijgen.

Het is in hun eigen belang om snel in hun hok te gaan wanneer hun baasje dat wil, omdat ze dan langer hun gang kunnen gaan. Ik denk dat ze dat op den duur wel doorhebben ofzo :)

PS: het is voor iedereen een stuk overzichtelijker als je een nieuwe thread start voor een nieuw onderwerp ;)

Bij deze een nieuw topic
gr safrena

Safrena

#2
Citeer.... we vangen hem met (grof geweld), gooien een doek over hem een enzo....

[snapback]13615[/snapback]
Hey sijmone

Je parkietje NOOIT met een doek of met geweld vangen :(

Dat je parkietje begint te bijten als hij in zijn kooi moet  is heel normaal hij wordt dan heel bang van je omdat je hem op deze manier vangt

Als je parkietje in zijn kooi moet kun je de kooi voor hem houden zodat hij er zelf in kan stappen

Als je eens bij de zoekfuntie kijkt kun je nog veel meer tips lezen hoe je je parkietje beste in zijn kooi kan doen

vele groetjes

Josephine

ik sluit me helemaal bij jullie 2 aan!
maar als je hem op een stok of tak naar de kooi brengt vinden ze het ook leuk als je tegen ze praat of fluit!

ik denk dat ze dan minder wegvliegd!

ginny

hallo Sijmon,
Mijn truc is als Ginny naar haar kooi moet, dan beloon ik haar altijd met wat lekkers in de kooi, zoals vogelmuur of snoepzaad.
Zo is het altijd feest en gaat ze er zeer graag terug in.