slimme vogel

Gestart door Lester, januari 30, 2010, 10:01:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lester

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb sinds afgelopen donderdag weer een nieuw parkietje gekocht.
Zij (naam Coco) is al wat handtam en heeft al een paar keer al op m'n vingers gezeten.
Sinds gisteren heeft zij ontdekt dat er ergens een in en uitgang moet zijn, en is haastig op zoek daarnaar (de hele dag door, zeg maar wanhopig).
Zodra ik mijn hand in de kooi houd komt ze wel naar mij toe, maar probeert steeds richting het deurtje te gaan.
Nu komt zij niet meer in de buurt van mijn hand en probeert deze te ontwijken, zelfs met gierst.
Wat te doen hiermee?
Moet ik haar zin geven en haar al haar los laten in de kamer of is er een andere oplossing hiervoor?
Ik ben namelijk bang dat zij nog niet helemaal handtam is.

pbos

Het is heel normaal dat een jong parkietje de eerste dagen alleen maar probeert te ontsnappen. Negeer dit maar, laat  haar maar een tijdje in de kooi zitten. Ze moet nog wennen en na een tijdje komt ze erachter dat de kooi haar veilige huisje is. Dan kun je haar er uit gaan halen, mits ze handtam is natuurlijk.
Wat betreft het negeren van je hand. Gewoon door gaan met tam maken. De eerste dagen laten parkietjes vaak alles met zich doen en dan lijken ze tam, wat ze dan overigens niet zijn. Als jij door gaat met het winnen van het vertrouwen van Coco, komt zij vanzelf wel weer op je vinger zitten. Geduld is een schone zaak bij het tam maken van een parkietje! Neem dus vooral je tijd en probeer je parkietje niet te dwingen.

Succes ermee... Peter

Lester

Bedankt voor het advies.
Ik zal dit ten harte nemen.

grt

lester