de hele dag krijsen

Gestart door Snowy67, januari 28, 2010, 12:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snowy67

Mijn man en ik hebben sinds 2 1/2 week 2 schattige jonge parkietjes. We zijn gek op die beestjes maar nu ik wegens een verkoudheid een paar dagen thuis ben van mijn werk word ik gek van ze! Het enige wat ze doen is van 's-morgens tot 's-avonds alleen maar krijsen. Keihard! En ze doen het allebei!  :-[In het begin dat ze hier waren was het nog niet zo erg maar ik heb het idee dat het met de dag erger wordt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, doek over de kooi, negeren, extra veel aandacht geven. Maar niks helpt! Ik word er heel nerveus van en ben bang als het zo blijft dat ik er niet meer tegen kan. Wij hebben altijd parkietjes gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Kan iemand mij helpen?

DobbyFloppy

ik heb hierzelf een simpel trucje voor:
leer ze het woordje foei aan.
zogauw ze krijsen zeg je foei, dat is stout, of:
foei, dat mag niet, doen we niet.
op een gegeven moment krijgen ze dit door en als jij dan foei zegt dan zullen de vogels beseffen dat dit woord betekent dat iets niet mag.

als mijn vogels de 1ste keer niet op het woord foei reageren dan even duidelijker en strenger zeggen meestal houdt het dan wel op.
en anders even voorzichtig tikje tegen de kooi geven dat ze even afgeleid zijn.

hoop dat je er wat mee ken ;)

gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Marianne

Ik kwam er ook achter dat ze echt luisteren op mijn wat strengere nee en als ze dan het ongewenste gedrag niet meer deden [ paar keer echt heel hard krijsen ] zei ik zachtjes goedzo hoop dat het bij jullie ook gaat helpen.