2 parkieten en nu er 2 bij?

Gestart door Shanice, januari 26, 2010, 13:37:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shanice

Hallo,

Ik heb twee vrouwtjes en heb pas een kamervolíère gekregen. Nu wil ik er 2 mannetjes bij zetten. Ik ben al bij de kweker geweest waar ik Lucky vandaan heb maar die heeft alleen jonge vogeltjes. Nu heeft hij me aangeboden 2 vogeltjes te pakken die het meeste op een mannetje lijken en als ze dat niet blijken te zijn dat ik ze dan weer terug kan brengen. Nu vind ik dat moeilijk aangezien Lucky eerst ook een mannetje zou zijn maar toch een vrouwtje is ( ze heeft iedereen op het forum hier voor de gek gehouden :P ). Ik was er toen al zo aan gehecht dat je zo'n diertje echt niet terug brengt. Wat kan ik het beste doen want ik wil ook niet dat ze ruzie onderling krijgen.

Alvast bedankt

Groetjes Shanice

pbos

Hallo,

een ervaren kweker kan vaak wel zeggen wat een mannetje is en wat een popje! Alleen gebeurt het wel eens dat het achteraf toch een foute gok bleek te zijn! Als je er zeker van zijn dat je twee mannetjes hebt, raad ik je aan om twee parkietjes te kopen die de eerste rui al hebben gehad. Je kunt dan wel zien wat een mannetje is en wat een popje. Ik zie de laatste tijd vaak parkietjes bij dierenwinkels waarvan je kunt zien wat het geslacht is! Is dit misschien een optie voor je? Of wil je het liefst jonge parkietjes die net uit het blok zijn?

Groetjes Peter

Shanice

Het is dat ik die kweker nogal vertrouw. Hij heeft altijd mooie en gezonde vogeltjes. En met dierenwinkels heb ik nogal slechte ervaringen. Zeker is het leuker als ze jong zijn maar ik wil natuurlijk ook weer niet dat er iets gebeurt met Coco en Lucky. Hij had gisteren 1 vogeltje zitten waarvan hij vermoedde dat het een mannetje was. Bij de rest was het heel onduidelijk. Als ik er twee zou nemen, kun je dan aan het gedrag van de vogels onderling merken of ik weer een vrouwtje er tussen heb zitten?

Groetjes Shanice

pbos

Ik denk niet dat je aan het gedrag kunt zien of er een vrouwtje bij zit. In het begin moet er toch uitgezocht worden wie de baas is en dit gaat gepaard met onderlinge strubbelingen. Dus het is dan moeilijk te zeggen of je aan gedrag kan zien wie een vrouwtje is. Misschien is het een optie om een aantal weekjes te wachten voor je de vogeltjes neemt. Dan is het misschien duidelijker of het mannetjes zijn. En als je inderdaad niet zulke goede ervaringen hebt met dierenwinkels, dan zou ik het niet doen. Ik moet zeggen dat ik twee dierenwinkels bij me in de buurt heb die altijd vogeltjes hebben zitten die er altijd goed uit zien. Mooi in de veren en altijd kwiek. Is er geen ander forumlid die nog iets te koop heeft? Misschien is dat een andere optie!

Groetjes Peter

Wouter

Ik snap heel goed dat je zo'n diertje niet wilt terugbrengen. ;) Bij sommige kleurslagen is het zo dat het geslacht moeilijk te zien is. Je kan eventueel (als je het forum nog vertrouwt :P) wel wat foto's maken van de neusdoppen en dan zullen wij onze mening geven. Is dat een idee?

Ik weet dat forumlid chippie nu twee kleintjes heeft en daar komen misschien nog wat bij. Maar het is ook niet zeker dat daar mannetjes uit zullen komen. En dat duurt nog minstens 7 weken voordat deze wegkunnen.

Shanice

Ik heb inderdaad al gekeken op het forum voor mensen die vogeltjes hebben hier in de buurt maar jammer genoeg niets.
Natuurlijk heb ik nog vertrouwen in jullie mening of een nieuw vogeltje een mannetje of vrouwtje zou zijn. :D Lucky heeft iedereen voor de gek gehouden :P
Ik was er zelf ook van overtuigd dat het een mannetje was. Dus zou ik het er gewoon op wagen en 2 jonge vogeltjes erbij zetten?

lovesbudgies

Bedenk dan van te voren wel alvast wat je gaat doen als blijkt dat je 3 popjes en 1 man hebt.
Want dat gaat niet goed samen.

InekeTinekeToverfee

Kun je niet gewoon wachten tot de kleintjes wat ouder zijn? Dan voorkom je allerlei problemen.

Shanice

Zo gauw de kweker kleintjes heeft zijn ze meestal ook weer verkocht. Ik denk dat ik dan toch maar voor 2 oudere vogeltjes ga. Het is alleen moeilijk om hier een kweker te vinden. Misschien een die ook vogeltjes in verschillende leeftijden heeft. En anders dierenwinkels af zoeken. Al vind ik dat meestal vervelend omdat ze meestal niets van het beestje af weten.Ik neem me in ieder geval de tijd om er twee te vinden. Als ik er twee gevonden heb laat ik het meteen weten. Maar in ieder geval bedankt voor de tips. Zou iemand toevallig een adres in Zuid-Limburg weten dan hoor ik het graag. :D

Shanice

Hallo,

Ik kan een parkietje van ongeveer 20 weken kopen van iemand.
Hij had er eerst 2 maar 1 is ongeveer 3 weken geleden dood gegaan.
En nu had hij geen zin meer om er weer een bij te halen en verkoopt hij deze.
Nu is mijn vraag voor de zekerheid of iemand me kan zeggen of het een mannetje is.
Ik ga dit weekend kijken maar wil toch even jullie mening horen. Er staat een filmpje op youtube van tosti ( zo heet hij )
http://www.youtube.com/watch?v=rGkM5ikLkV8  daar is hij wel een stuk jonger ( ongeveer 10 weken)
Alvast bedankt.

pbos

Hoi,

het is een beetje lastig te zien in het filmpje! Op zich lijken de neusdoppen wel vrij donker, dus zou op een mannetje wijzen. Maar de aanwezige witte ringen om de neusgaatjes duiden weer op een vrouwtje! Misschien kun je om een duidelijke foto vragen en die hier plaatsen. Maar mss zijn de andere leden wel overtuigt van het geslacht. Ik vind het moeilijk te zeggen!

Groetjes Peter

Mars

Er zitten een beetje lichte ringetjes rondom het neusgat, maar toch vind ik de kleur wel echt een mannendop.
Dus daar ga ik dan voor.

Verder: in het geval van jouw kleintje, bleek het uiteindelijk een popje te zijn. Maar het leek overtuigend een man (ik heb het topic er nog even bij gepakt). Dat gebeurt echt zelden.
Als je een kleintje met een roze of diepblauwe neusdop uitzoekt, zonder witte ringetjes, kun je voor 95% zeker zijn dat het om een man gaat. Zoals al eerder voorgesteld, kun je foto's plaatsen en willen wij er wel naar kijken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Shanice

Ik heb een paar foto's gekregen maar deze is de beste eruit. En bij die foto's twijfel ik wat tosti nu is.
Ze zijn niet echt van goede kwaliteit maar beter lukte niet omdat Tosti niet veel zin had om stil te zitten.

[verwijderd door de beheerder]

Shanice

Hier is er nog een maar niet al te duidelijk.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Ik zie nog steeds een diepblauwe kleur en daarmee een mannendop.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Shanice

Gelukkig :D Want hij heeft me hart al gestolen. En die jongen die hem verkoopt is net zo blij dat hij dan goed terecht komt bij onze vogeltjes.
Al zet ik hem voorlopig nog apart tot dat ik nog een mannetje gevonden heb anders gaan de dames van mij ruzie maken. En natuurlijk om ze eerst ook te laten wennen.

Mars

Ik zou twee mannen tegelijk bij de anderen doen, als je tenminste snel een 2e ventje vindt.
Dan verandert er ook niet steeds iets aan de situatie en heb je ook niet meteen de kans dat de popjes om de man gaan ruzieen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pbos

Nu ik de foto's heb gezien is het voor mij ook duidelijk! Ik stem ook voor een mannetje!! Ik hoop dat je snel een tweede mannetje erbij vind. Succes met de zoektocht!

Groetjes Peter

Shanice

En zoals beloofd hier zijn de twee mannetjes. Renji en Tosti 1e foto van links naar rechts.
En de 2e foto alle vier mijn hartediefjes. Van links naar rechts: Coco,Renji,Tosti en Lucky.
Ik hoef niet te zeggen hoe blij ik met de 4 rakkertjes ben :D :-*
Ik wil iedereen nog eens bedanken voor alle raad en steun. ;D

Groetjes Shanice

[verwijderd door de beheerder]