Leeftijd/kleurslag Toby?

Gestart door Jalees, januari 23, 2010, 19:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jalees

Na Biebs een halfjaar alleen te hebben gehad, heb ik een paar dagen terug toch een vriendje voor haar gehaald. Biebs is heel erg op mij gericht en leek zich niet te vervelen in haar eentje, maar tegenwoordig moet ik overdag vaak werken en ik vond het dan zielig als Bibi alleen zat: als ik terugkwam waren er ook regelmatig speeltjes gesloopt of bakjes door de kooi gesmeten. Daarom heb ik dit ventje bij de dierenwinkel gehaald. Het gaat erg goed samen, ze zitten sinds gisteren samen in een kooi en er is totaal geen geruzie. Buiten de kooi is Biebs wel een beetje een kleuter en zit ze op Toby's staart te bijten, maar het lijkt tot zover goed te gaan. Ik vroeg me af of jullie mij meer kunnen vertellen over Toby's leeftijd en kleurslag? Bibi is uit mei, een maand of acht nu... haar irisring is nog nauwelijks te zien en haar neusdop is lichtroze. Haar kleurslag weet ik overigens ok niet precies, dus als iemand die weet... Toby heeft ook nog helemaal zwarte oogjes, maar bij goed licht is zijn irisring wat makkelijker te zien, de ring is nog een beetje bruin. Zijn neusdop is half donker en half lichtblauw. Bij de dierenwinkel zei de eigenaresse dat hij  nog niet overjarig is, ik denk zelf dat hij een maandje of twee ouder is dan Bibi? Aan zijn kleurslag kan ik echt geen touw vastknopen, ik vind hem prachtig maar wat het nou is... zijn vleugels zijn geel met blauw en de onderste/langste veren van zijn vleugels zijn wit.  Wat foto's:







Biebs







Toby


'
Biebs klieren



Ik vind ook dat Toby een beetje mager is, of vinden jullie dat wel meevallen?

Hoor het graag van jullie!

fullmetalgirl

#1
als ik kijk naar Biebs zie ik dat HAAR neusdop nog maar pas bruinig geworden is..
ook is iris ring nog niet erg duidelijk zichtbaar. schat ze dus rond een jaartje in.. misschien maandje of 2 jonger.

Biebs is een full-body grijsvleugel gezoomd zover als ik kan zien.. (foto is beetje onduidelijk om te zien of het een grijsvleugel is of een full body grijsvleugel) normaal blauw (dus geen donker factor)

Toby is een opeline gezoomde geelmasker 2 normaal blauw full body grijsvleugel (dus geen donker factor) volgens mij ook wel regenboog parkiet genoemd
(zeg dat maar eens 10 keer achter elkaar.. mooi parkietje)

over gewicht:
ik raad aan even je parkietje te wegen, dan weet je zeker of hij te licht is of niet.

Op verzoek de namen omgewisseld. Gr. Lisanne