Normale of engelse grasparkieten?

Gestart door Franciska., januari 21, 2010, 16:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Franciska.

Hallo,
Mijn moeder heeft hier ook al een topic over vier parkieten die we hebben gevonden; en nu ben ik wel eens nieuwsgierig wat voor grasparkieten het zijn. Op de foto's en informatie die ik op het internet heb gelezen; ben ik tot de conclusie gekomen dat het twee 'normale' en twee engelse grasparkieten zijn. Maar ik ben er nog niet helemaal 100% zeker van. En ik vind het wel intressant om te weten .. De laatste twee die we hebben gevonden zijn wel groter en forser gebouwd dan de eerste twee. Maar ik zal hier de foto's plaatsen zodat jullie het zelf kunnen zien/bekijken. :D

Ze staan op volgorde hoe we ze hebben gevonden/gevangen. De eerste twee zijn een koppel en de laatste twee vormen een koppel. Nou denken wij datde laatste twee Engelse parkieten zijn.

evelineo

Het is natuurlijk altijd lastig te zien op foto's of het gewone grasparkieten of Engelse grasparkieten zijn. Van de 3e (van links) ben ik vrij zeker dat het een Engelse is. De 2e lijkt mij een gewone grasparkiet. Kan je anders nog een foto van de 1e maken van dichterbij?

Franciska.

#2
Ik heb niet bepaald een duidelijke of dichtbij foto, omdat de camera z'n beste vriend niet is. :P
Maar, hier kun je hem misschien wat beter zien, kwa de kop. Omdat ze op het internet zeiden dat de kop dan ook wat forser is.


evelineo

Ik vind het moeilijk te zien, maar zou zo maar eens kunnen dat de linker ook een Engelse is. Is deze ongeveer net zo groot als de groene (3e van links) op de andere foto?

Misschien een stomme vraag, maar ik merk wel (heb gewone en Engelse grasparkieten gehad) dat Engelse grasparkieten een harder geluid maken dan gewone grasparkieten. Kan je hiervan verschil bij ze horen?


Franciska.

#4
De eerste twee zijn best wel slanker (om het zo even te zeggen) vergeleken bij de laatste twee, ze zijn ook kleiner vandaar mijn twijfel. En als je O'Neill (de eerste van de vier foto's) vergelijkt met de derde van de vier foto's is O' Neill zeker kleiner en slanker.

En als de eerst twee tegen elkaar praten is het een best fijn zacht geluid; om het zo maar te zeggen. De laatste twee hebben daar in tegen een harder en scheller geluid. Ik zal m'n vader vanavond wel even vragen of hij misschien een duidelijke foto van O' Neill kan nemen.
Wij weten daarbij zeker dan de laatste blauwe ook een engelse is, deze is zelfs groter dan de derde en je kan duidelijk de kuif zien als je goed kijkt (vannaf dichtbij gezien he.)

Verder gaat het al goed met de laatste blauwe die ik vanmiddag aantrof in de schuur. Terwijl de andere proberen te dutten; wandelt hij doodleuk verder op z'n stokje en laat zich duidelijk horen. ;D

Wouter

Naar mijn mening en wat ik kan zien is de laatste blauwe geen Engelse, maar ik twijfel wel.
De eerste blauwe overigens zou wel weer goed een Engelse kunnen zijn.

Overigens ben ik hier nooit goed in geweest, grasparkieten en Engelse parkieten onderscheiden op foto's. Je kan het wel ook goed zien aan het gedrag. Engelse parkieten zijn vaak rustiger, forser gebouwd en hebben ook vaak een kuif. Eigenlijk gewoon een wat groter voorhoofd ;)



Franciska.

De laatste is duidelijk een engelse, ik zit al steeds naar 'm te kijken omdat ik z'n kleurslag zo mooi vind. En de kuif is duidelijk te zien als je 'm goed vanaf de zijkant bekijkt. Hij is daarbij ook de grootste van alle vier en lekker fors gebouwt. De foto's zijn gewoon wat onduidelijk en ik kon ze niet duidelijker krijgen zo snel. :)

evelineo

#7
Ok, ik kan moeilijk zien op foto of die rechter groter is dan die anderen, maar dan kan het dus best zijn dat de laatste 2 Engelse grasjes zijn  :D

Ik merk namelijk duidelijk dat mijn Engelse grasparkieten echt harder in geluid zijn dan mijn vorige parkietjes, behalve het jonkie van 10 weken dan  ;D

Ben benieuwd of je nog een duidelijkere foto kan maken van die laatste blauwe. Misschien slim om samen met de groene op de foto te plaatsen?

PS: wel erg mooie grasjes hoor!  8)

Let er op dat het topic geen slow-chat gaat worden. Gr. Ingrid



Petr@

Geen van de 4 zijn Engelse grasparkieten, die zouden zeer zeker forser zijn. En de kopjes van Engelse parkieten zijn zeker groter dan de gewone grasparkiet.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Franciska.

De laatste twee zijn zeker wel engelse grasparkieten, m'n vader zegt het ook al. ;) De foto's zijn wazig en gewoon neit goed genomen. Daardoor is het moeilijk te zien. En we hebben een boekje waar een typische engelse instaat en beide vertonen de forse bouw. Het is al duidelijk dus. :)

Wouter

#10
Oké. Na nog wat speurwerk ben ik het met Petra eens. Het zijn geen Engelse grasparkieten.
Heb ook nog even naar mijn eigen parkieten gekeken. Bij Milow kun je ook wel een kuif ontdekken als ie lekker aan het ontspannen is.

lovesbudgies

Ik zie geen engelse parkieten, alleen gewone. Zelfs geen half engelse.  ;)

Dit is een engelse parkiet:


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Helemaal mee eens.

De ene grasparkiet valt nu eenmaal wat groter uit dan de andere. Natuurlijk is het mogelijk dat er ergens wat engels bloed in zit, maar niet veel.
Dat herken je nu eenmaal aan de grote kuif en 'groot' masker.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

fullmetalgirl

#13
Ik ook van mening dat geen van de parkieten engelse parkieten zijn.

mogelijk zit er een beetje engels bloed in waardoor ze forser zijn.

maar 100% engelse zijn duidelijker herkenbaar.

dit is een foto van een half engelse:


[verwijderd door de beheerder]