grasparkieten en de kou

Gestart door marij, januari 16, 2010, 20:26:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

#60
Nou, dat is fantastisch zeg! Wat enorm lief dat mensen je deze kooi met toebehoren geschonken hebben!  ;D
Ben wel heel benieuwd wie de gulle gever(s) is/zijn!  :)



hillie

Dit is zeker een heel mooi gebaar van die mensen.
Het is jammer dat je ze niet er voor kan bedanken omdat je niet weet wie het zijn en waar ze wonen.


Mars

He?!? Wat raar en lief en vreemd?

Maar wel geweldig zeg!
Jeej!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pbos

Ook ik wil nog even zeggen hoe bijzonder ik het vind! Zo ontzettend lief dat vreemde mensen je deze mooie volliere hebben geschonken!! Wat zullen je bengeltjes er blij mee zijn! Heb je trouwens al een naam voor het laatste popje? Degene met de W.

Groetjes Peter

marij

#64
Hallo, ik ben ook erg benieuwd wie deze mensen zijn om ze te kunnen bedanken, maar ik vind dat ik er respect voor moet hebben als zij echt anoniem willen blijven.
De afgelopen 1 1/2 maand zijn voor mij en mijn gezin behoorlijk emotioneel geweest, iedere keer als ik weer grasjes vond en in de handen moest opwarmen en dan een dood en een doodgegaan in de handen, ik heb af en toe wel eens behoorlijk in mijzelf gevloekt, en gehuild maar ik vind dat wij er ons nu er vooral er mee bezig moeten houden om er voor te zorgen dat ze het goed hebben. 
P.s. de laatste pop hebben we Woda genoemt.

Gr. Marij.  8)

taar95

Wauw wat super aardig van die man!
En Woda is een leuke naam!
Ik vind het super goed dat je de grasjes opvangt!

Parkieten-Freak

Fantastisch Marij en Woda is een hele leuke naam voor een parkietje!


lovesbudgies

#67
Waauuww, Marij!

Wat gaaf dat iemand zo'n mooie volière heeft gegeven! Jullie hebben het zeker verdiend.
En ik denk dat als diegene jou verhaal op internet heeft kunnen lezen, dat hij of zij nu ook vast heeft gelezen hoe ontzettend blij en dankbaar je bent.
Tegenover één persoon die deze vogeltjes zo heeft verwaarloost, staan er een heleboel die weer heel veel goed doen!

*pinkt ook een traantje weg!*


Edit: Je adres opsporen is trouwens niet moeilijk, je voor- en achternaam, leeftijd en woonplaats staan op het forum. Normaal niet zo handig, maar nu
is daar alleen maar goeds van gekomen!

Kleintjes

Ik kan alleen zeggen: Fantastisch!

Ik heb er verder geen woorden voor, ben enorm verbaasd :D

Fantastisch dat je die mooie grote voliere hebt gekregen :D En degene die hem gestuurd heeft moet wel 'n ECHTE dierenvriend zijn, kan niet anders!

Gewoon fantastisch!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Wauw, daar word je toch helemaal stil van? Wat ongelooflijk lief van die man, hartverwarmend!

Wat een mazzel hebben die parkietjes, dat ze juist bij jou in de schuur gestrand zijn. Nu hebben ze een baasje die heel veel voor ze doet, ze goed verzorgt, en ook nog eens het prachtverblijf dat jullie hebben gekregen!

marij

Hallo, even een update. Sinds 27 jan. geen grasjes meer gevonden dus ik ga er nu van uit dat er geen meer zitten, ik ruim de kooi op want ik zag gisteravond toen ik de hond ging uitlaten bij de buurman een rat wegkomen. Met de 6 die we hebben gaat het goed ze zijn gewend aan de nieuwe volière en proberen van alles uit. Ze zijn wel giganties in de rui. Ze schrikken ook niet meer als ik in de kooi bezig ben.
De mannen zijn net jaknikkers en proberen op de popjes indruk te maken voeren elkaar en poetsen elkaar.
Lucky is de komiek van het stel haalt van alles uit en is nieuwschierig naar alles wat er gebeurt, hij is ook de enige die in het badje gaat. Winky is toch nog een parkietje die ik wat extra in de gaten hou maar langzaam maar zeker begint hij nu wat aan te komen hij was zo mager toen ik hem vond zijn buikje was helemaal ingevallen je kan het wel vergelijken met iemand die anorexia heeft(niet oneerbiedig bedoelt ik probeer alleen duidelijk te maken wat ik bedoel). Vliegen doet hij nog steeds niet echt. Ik kan nu echt zeggen dat ik er van geniet als ik ze bezig zie en als ik om een uur of 12.00  thuiskom word ik vol enthousiasme begroet en is het even rekken en strekken en daarna gaan ze eten. Ik ga me ook niet meer boos maken over wat er met ze is gebeurt dat heeft geen enkele zin ze hebben het nu goed en hoeven het nooit meer koud te hebben dat hebben wij ons voorgenomen. Ik vind het wel altijd leuk om te zien en te horen dat als ze rusten blijven de mannen door jeuzelen(geluid maken).

Tot zover mijn verhaal tot nu toe

GR. Marij

marij

Hallo, de d.a. is net langs geweest, hij heeft voer meegenomen(harrison's high potency super fine) dit om ze goed aan te laten sterken en goed door de rui heen te helpen. Hij vind dat Winky er wel wat beter uit ziet maar nog wel zorgelijk. Dat hij niet kan of wil vliegen heeft er misschien mee te maken dat hij toch zwaar ondervoed is en daar al zijn krachten voor nodig heeft, drie keer per week twee afgestreken theelepels ei voer is genoeg, twee keer per week een beetje roosvicee door het water en voor de rest appel cider azijn, groente en fruit moet  ze er boven op brengen. Verder gaat hij contact zoeken met collega's om te kijken wat zij vanuit hun vakgroep er tegen kunnen doen tegenover alle instanties die ik heb gebeld en waarom er niets gedaan word, hij zei: als je hond dus niet gechipt is word er dus ook niets aangedaan.
Hij vind dat dit echt niet door de beugel kan.
Al weer een heel verhaal maar dan zijn jullie wel weer op de hoogte.

Gr. Marij.   

Wouter

Ik denk dat het verstandig is je parkietjes eerst te laten aansterken voordat je overstapt op pellets. Overstappen kost vaak veel energie en dat hebben de grasjes nu net zo hard nodig..

lovesbudgies

Aan de ene kant ben ik het met Wouter eens, maar sommige parkieten hebben pellets nodig om aan te sterken, en dan is het verstandig ze zo snel mogelijk over te zetten.
Daarbij duurt het bij magere parkieten máánden voordat ze op een normaal gewicht zijn, en zo lang kan je niet wachten met overstappen.

Parkieten-Freak

Fijn dat het goed gaat met de vogeltjes! Grasparkieten zijn hele vriendelijke en gezellige diertjes, ik kan me dan ook goed voorstellen dat je van ze geniet. :)
 


marij

Hallo, vandaag met de v.a. van Drachten gebeld. De V.A. is van oordeel dat ik de grasjes beter niet kan overzetten op pellets. De parkietjes moeten aansterken en ik wil ze daarna niet beslist overzetten op pellets. Zij vind wel dat ik het erbij kan geven als extra plus extra vitamines de groentes en fruit, meer ei voer iedere dag 1 1/2 theelepel met een deel van de vitamines erdoor, een fles met water met appel ciderazijn en een fles met ook vitaminedruppels erdoor, voorlopig geen badje ophangen omdat ze dan uit het badje drinken maar dan een paar keer per week met de plantenspuit besproeien. Verder moet ik er rekening mee houden dat het wel een tijdje kan duren tot ze er echt weer helemaal bovenop zijn.
Alweer een heel verhaal.

Gr. Marij.

lovesbudgies

Dat duurt zeker een tijdje, mijn parkietje van de dierenambulance is na 5 maanden nog steeds heel mager.

Veel succes Marij! Komt vast vanzelf allemaal weer goed met ze. Geniet ervan.

marij

Hallo, het komt ook wel weer goed met ze het heeft gewoon veel tijd nodig, ik ben nu eenmaal iemand die alles navraagt en zeker wil weten dat wat ik doe goed is, ik heb in het verleden ook wel een valk je en grasjes gehad maar in die jaren is er toch ook een hoop veranderd maar de ervaring die ik nog heb die gebruik ik ook. Verder zijn het gewoon een stel donderstenen die van alles uitproberen en dat is gewoon leuk om te zien. Ik heb wel al door dat Lucky de brutaalste is hij heeft het al bijna voor elkaar om de bakjes waar ik het grit en de maagkiezel in heb en het ei voer eraf te gooien dit is voor mij dus wel een teken om al snel kooislotjes op de deurtjes te doen want ik denk dat hij dit dan ook snel door heeft. veiligheid voor alles toch? Verder ga ik gewoon door met de hand in de kooi dit vinden ze ook niet meer eng, geen gevladder meer. Wat dat betreft komt hun vertrouwen in de mensen ook weer terug dus dat gaat ook de goede kant op. Alweer een heel verhaal.

Gr. Marij.

Parkieten-Freak

Verstandige beslissing om de vogels nu niet over te gaan zetten op pellets. De vogels hebben immers al genoeg fysieke stress gehad.
Pellets kan altijd nog, maar een goed zaadmengsel aangevuld met alle extra's die je noemt, is ook prima!
Een bakje pellets in de kooi hangen is zeker een goed idee. Spelenderwijs zullen ze toch wel eens een kijkje gaan nemen en gaan proeven.  ;)



marij

Hallo, even een update van mijn kant.
Met de parkietjes gaat het erg goed, ik ben een tijd ofline geweest door omstandigheden, onze dochter van 11 jaar is meervoudig gehandicapt en woont per 1 april in een instelling. Wij vinden dit erg moeilijk vandaar.
Ik zal weer wat vaker actief zijn op het forum en weer wat bij gaan houden hoe het met de grasjes gaat.