grasparkieten en de kou

Gestart door marij, januari 16, 2010, 20:26:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

donsveertje

Nog 3! wat verschrikkelijk!
ong. 8 parkieten als ik het goed begrijp, midden in de winter naar buiten laten! Wie deze stunt veroorzaakt is echt niet lekker in zijn hoofd, wie doet dat nou?
Jammer dat die man is overlijden, maar ik vraag me wel af hoe ze dan in die schuur komen.

Heel goed dat je ze hebt gered en onderdak bied echt super. Ik hoop niet dat er nog meer worden gevonden.

Groetjes!

marij

Hallo , ik weet ook niet hoe ze er in komen er zijn behoorlijk wat kieren en openingen, er zitten ook winterkoninkjes, mussen wij hebben zelfs een egel die daar zijn winterslaap houdt. In het begin was ik er ook heel erg mee bezig over hoe ze daar terecht zijn gekomen, maar ik ben er nu vooral mee bezig om ze te vangen en zo goed mogelijk op te vangen en ik ben er wel mee bezig om uit te zoeken wie dit heeft gedaan en als ik er achter kom heeft die persoon of personen een groot probleem.
Gr. Marij

Sjaakie

Ik heb de verhalen een beetje zitten volgen maar eigenlijk is het gewoon bizar! Dat iemand ze gewoon bewust dumpt.....
Daar zijn geen woorden voor. Het past zo in de afleveringen van SPCA Houston etc op Animal Planet. Je denkt dat dat bij ons niet gebeurd, wel dus!

Gelukkig zijn er dierenliefhebbers zoals jij die ze gelukkig (tijdelijk) opvangen. Heel veel succes met de opvang en natuurlijk ook met de vogeltjes die je zelf houdt. Ze zijn in een warm nest terecht gekomen.

Groetjes
Melinda


marij

Hallo, wij vinden het vooral erg voor de grasjes, de twee die nog leven beginnen nu wat bij te komen, we proberen alles om ze wat aan te laten sterken, je kan wel overduidelijk merken dat ze bij elkaar horen, normaal als je een mannetje bij een groep zet kan het behoorlijk mis gaan dat is hier niet het geval,ze snavelen ,poetsen elkaar, eten allemaal tegelijk.
Er is wel een pop die erg dominant is, als zij wil eten duwt ze de anderen aan de kant terwijl er andere voerbakjes zijn waar op dat moment niet gegeten word.
Verder zien we wel hoe het gaat, er zijn een hoop mensen die bereid zijn om een koppel verder een goed leven te geven, maar ik laat ze eerst goed tot rust komen, wij vinden het op dit moment niet verstandig om ze weer te verhuizen ik weet dan niet of ze die stres op dit moment aan kunnen.
gr. Marij

marij

Hallo, bij deze nog een foto van de eerste pop die ik gevangen heb, de neusdop  deze begint helemaal naar blauw te verkleuren is dit normaal, graag jullie mening hierover.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Wat een mooi popje!

De neusdop van een jong popje is lichtblauw met wit, later verkleurd deze naar bruin. Andersom kan ook gebeuren als de pop al wat ouder is en de neusdop is al bruin, dan kan hij een soort van vervellen, en daaronder zit dan weer de lichte kleur.

Als ik de foto bekijk lijkt het andersom dan wat je zegt. De neusdop is blauwig van kleur en word nu de bruine kleur van een volwassen dop, kan dat?

Ook stoten of een vitaminegebrek kunnen de neusdop laten verkleuren, maar mijns inziens verkleurd de dop van dit popje gewoon door de hormonen.

marij

#46
Hallo, de neusdop was echt bruin er staat ook een foto hiervan eerder in de topic,het is nu blauw met rond de neusgaten wat bruin, sinds wij ze in de schuur hebben gevangen krijgen ze genoeg vitaminen.
grasparkietenzaad met eivoer, fruit, groente, roosvicee 2 keer per week in het water en de rest van de week water met appelciderazijn, grit, maagkiezel enz. Misschien ligt het eraan dat ze een tijd buiten zijn geweest? Ze zijn ook in de rui nu.
Gr Marij

Dit is een eerdere foto van dezelfe parkiet

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lisanne


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Ik zie wat je bedoeld, en ik heb voor de zekerheid even advies ingewonnen bij Nicky, die weet wat meer van hormoontjes af dan ik.  ;)

Maar zei zij ook wat ik al dacht, je parkietje is broeds geweest, daardoor verkleurde de dop naar bruin, en nu ze niet meer broeds is en de hormoonhuishouding lager is geworden, is de dop weer terug verkleurd naar blauw/wit.

Niets om je zorgen over te maken dus.

marij

Hallo, bedankt.
Verder maken ze het overigens alle 6 goed, ze willen niet in een badje dus vandaag met de plantenspuit bezig geweest de ene wlauw/witte man vond het geweldig ging met de vleugels wijd zitten en volgde de plantenspuit, eten gaat ook goed en heb nu andere drinkflessen gehaald die breder zijn en dat gaat prima allen de laatst gevangen man zijn vleugel is niet goed dierenarts zei dat het niet gebroken is het hangt ook niet de vleugel staat juist omhoog .
groetjes Marij

marij

Hallo, hier een foto van alle 6 de parkieten.
Ze hebben allemaal een hun eigen karakter, maar de geel/groene pop is echt de dominante van de groep. We hebben ze allemaal een naam gegeven, op de laatste pop na. Misschien weet iemand nog een leuke naam die begint met de letter W ?
En wij hebben na lang praten en nadenken toch besloten om ze alle 6 te houden.

Vriendelijke groeten van Marij

[verwijderd door de beheerder]

pbos

Wat een mooie parkietjes en wat ontzettend goed dat jullie ze alle zes een huisje bieden! Wat een verhaal zeg... Kwam afgelopen weekend pas achter dit topic en heb met verbazing zitten lezen! Wat betreft een naam voor het popje: mss Winny?

Veel plezier gewenst met je 'kudde'!! Haha...

Groetjes Peter

-Chabby-

Ik vind winky het mooist met zijn gele vleugels ;)
mm een naam wieske, wieteke?

Mars

Ow.. wat grappig.. Ik had ook een Winky, ook bont en was eerste bewoner van deze kooi :P

Wilma, Wieteke, Wijsje, Wiefke ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Winny! Of Wynona.. stoerrr.

Hopelijk blijft het bij deze 6 Marij!

marij

Dat hopen wij ook in ieder geval als er niet meer grasjes zijn losgelaten, maar Johan zei laatst tegen mij als er nog wel grasjes in leven zijn is het juist te hopen dat wij ze kunnen vangen en niet sterven van honger en kou maar als we nog wel grasjes vinden gaan ze gelijk in een aparte kooi en gaan dan naar een van de mensen die ze willen opvangen.
groeten Marij

marij

 :-* Hallo, even een update.
We hebben begin vorige maand de eerste parkiet gevonden en ruim twee weken de laatste. Van de week belde de dierenarts, die op de laatste dode parkiet autopsie heeft gedaan, dat deze was overleden van de honger. Hij had geen spiermassa meer. Hij was verder niet ziek, dus de kans dat de andere parkieten ziek zijn is dan ook klein.
Woensdagochtend stond er iemand voor de deur. Hij vroeg of ik de persoon was die de grasparkieten had gevonden en opgevangen had. Hij had twee enveloppen bij zich en heeft die aan mij gegeven met de mededeling dat ik de eerste enveloppe gelijk mocht openmaken en de tweede als de koeriersdienst kwam.
Zo gezegd, zo gedaan. 's Middags kwam de koeriersdienst met twee HELE grote dozen en een kleinere doos.
De tweede enveloppe geopend. Hierin zat een bewijs van betaling. Nadat ik de dozen geopend had, bleek er een grote kamervolliére in te zitten met allerlei toebehoren en speelgoed.
Van de emoties heb ik flink moeten huilen.
Hoe deze mensen aan mijn adres zijn gekomen is mij een groot raadsel maar ze hadden het een en ander gelezen op internet. Dit forum??????
Langs deze weg wil ik deze mensen hartelijk bedanken. Ik hoop dat ze dit lezen.

Groeten Marij

marij

De volliére

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Ik kan me voorstellen dat je door emoties overmand hebt gehuild! Ik zit zelfs met tranen in mijn ogen.....wat geweldig dat zulke mensen toch ook nog bestaan. Wat een super mooie voliere! En hulde voor de mensen met hun hart op de juiste plaats, die dit voor jou en de grasparkietjes hebben gedaan  ;D

bosmuts

Wat schitterend om dit te lezen!!!!
Gelukkig dat er nog mensen zijn die oog hebben voor
het leed van vogels en dan zoiets doen  ;D
Heel veel plezier met je vogeltjes

Mariss

Ik heb niks geplaatst, maar wel gelezen. HEEL mooi dat je de dieren opvangt.
En wow die man, wat aardig van hem ;D Ik zit echt met tranen in mijn ogen en dat zit ik niet vaak ???
Veel plezier met de gevleugelde vogels (hihi) en de vogels veel plezier met de voliere  ;D