tam maken

Gestart door Myrren, januari 16, 2010, 15:10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myrren

Ik ben nu dus aan het proberen om mijn parkiet tam te maken (hij is ongeveer een jaar oud). Hij lijkt ook helemaal niet zo bang meer voor mijn hand aangezien hij ook van mijn platte hand trosgierst durft te eten. Nu lukt het me echter nog niet om hem zover te krijgen dat hij echt op mijn hand stapt. Als ik mijn hand wat verder bij hem weg hou, dan rekt hij echter net zolang totdat hij wel bij de trosgierst kan. Vaak lig hij dan ook helemaal met zijn buik op mijn hand om er maar bij te kunnen.
Hoe kan ik hem nou proberen zo ver te krijgen dat hij echt op mijn hand stapt? Heeft iemand hier misschien wat tips voor?

-Chabby-

Meestal als je je hand iets hoger houdt gaat hij er wel op zitten. Of je akn je hand tegen z'n buikje drukken(niet pletten, maar gewoon er tegen houden)

donsveertje

Dat deed Putzy ook altijd!

Ik hield altijd mijn hand een beetje schuin zodat hij er vanaf gleed, of ging nog wat verder van hem af als hij op mijn hand lag. (Ik vind dat trouwens zo schattig als ze dat doen.) Soms probeerde hij dan een pootje op mijn hand te zetten. Maar sinds ik Chico heb doet ie dat niet meer. Gewoon geduld hebben, komt vast wel goed.

Groetjes!

Myrren

Ja het ziet er echt heel schattig uit als hij dat doet. Bedankt voor de tips, ik zal proberen of het werkt.

Myrren

Nou heb ik dus beide tips geprobeerd, maar tot nu toe werkt het niet.

Als ik m'n hand hoger hou, dan gaat hij gewoon rechtop op z'n stokje staan zeg maar, net zo lang tot hij wél bij de trosgierst kan. Als ik mijn hand tegen hem aan druk zachtjes, dan negeert hij me meestal, of hij loopt weg. En als ik mijn hand schuin hou, dan gaat hij naar een tijdje op een lager stokje zitten om er beter bij te kunnen.
Is er misschien nog wat anders wat ik zou kunnen proberen?

Ondertussen blijf ik natuurlijk gewoon door oefenen met hem, maar als iemand nog een andere tip heeft dan hoor ik het graag.

lovesbudgies

Als je je hand nu gewoon zo ver weg houd dat hij er wel op moet om erbij te kunnen?