Man of Popje?

Gestart door parkietengek12, januari 13, 2010, 15:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hoii,

dit is elmo miss kennen jullie hem al. hij is nu 8 a 9 weken en ik wil nou wel zeker weten wat het is. ik dacht zelf aan een mannetje.
dat witte rond de neusgaten zijn niet wit maar lichtblauw(foto genomen met mobiel dus niet zo heel duidelijk).
ik hoor het wel  ;D

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

De foto's zijn vrij onduidelijk zoals je zelf ook al zegt. Dat roze zou dan weer eerder een mannetje betekenen, maar door dat witte/lichtblauwe neig ik weer meer naar een pop. Kun je misschien nog een foto maken genomen met een fotocamera met daglicht en zonder flits?

lovesbudgies

Hier dacht je dat het een mannetje was Wouter  :P : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22676.0
En aan de hand van de laatste foto in dat topic gok ik ook op een mannetje, maar een goede foto (naar Wouter's beschrijving) zal meer duidelijkheid geven.

Wouter

O lol. Eigenlijk dacht ik hier nog helemaal niks omdat ik het niet kon zien. Nu ik ook doorheb dat dat dezelfde parkiet is denk ik ook mannetje :)

parkietengek12

heb een tijdje moeten (piep) met de camera maar heb de aan/uit knop van de flitser eindelijk gevonden  ::)
is deze beter?? zo'n gedoe ook die foto's maken  :P

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het lijkt mij (duidelijk) een man. Zowel bij de eerste foto's als bij de tweede foto's. Maar qua kwaliteit van je foto's.. ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietengek12

ja ik dacht het eerst ook aar toen dacht ik dat ik rondjes om de neusgaten zag en dacht dat het dan een meisje was.
vind dit opzich wel leuk want dan heb ik ook eens een mannetje die kan vliegen (tweety was kruiper).
en vind het gewoon leuk maar wacht wel tot er meerderen zeggen dat dat zo is want dan weet ik het zeker :)

Geo

duidelijk een mannetje,op foto's zie je wel vaker een rondje om de neusgaten bij mannetjes, komt meestal door lichtinval.

parkietengek12

okeoke maar nu begint het raar te worden, het is niet de lichtinval. het is echt lichtblauw en neigt wit te worden.
is het dan nog een mannetje :S

Sanne

Zoals ik het nu op de foto's kan beoordelen lijkt het duidelijk een mannetje. Ik denk niet dat de kans groot is dat het een popje is ;)

Franciska.

Lijkt mij duidelijk een man. Bij de laatste parkiet die wij gevonden hebben, is het ook wat wit/roze op de neusdop. Maar onderaan is het weer diepblauw.

Je kunt overigens ook duidelijk dat blauw/paarse zien op zowel de eerste en de laatste foto's. :)

parkietengek12

ok dan is het nu officieel... elmo is een mannetje :D