Tweede parkiet erbij genomen, maar oude parkiet negeert hem/haar.

Gestart door pocotwix, februari 09, 2010, 17:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pocotwix

Hallo allemaal,

Vorig jaar rond deze tijd kocht ik een jong parkietje: Poco. Poco is inmiddels een heel tam en pittig dametje. Nou zat ze alleen best veel alleen, dus besloten mijn vriend en ik om bij dezelfde fokker een jong parkietje erbij te kopen om Poco te vergezellen. Zo kochten wij afgelopen zondag Twix.
Twix vliegt nu al vrolijk rond, eet en drinkt goed en leek al erg snel op zijn/haar plaats. Nou probeert Twix alleen steeds naar Poco toe te vliegen, maar dan vliegt Poco steeds weg. Ik weet niet of ze dit doet omdat ze bang voor Twix is of omdat ze Twix gewoon niet leuk vind.
Vanacht heb ik de 2 parkietjes bij elkaar in de kooi gehad. In het begin pikte Poco een paar keer in de richting van Twix totdat de kleine Twix van zijn stok af viel en maar een stokje lager is gaan slapen.
Ik vraag me af of Poco het wel leuk vind dat we er een maatje bij gehaald hebben, omdat ze steeds snel wegvliegt en Twix negeert. Twix probeert haar steeds te achtervolgen en Poco lijkt dit irritant te vinden. Poco doet echter niet gemeen naar Twix, terwijl ze natuurlijk wel veel sterker is.
Wat denken jullie hiervan en wat te doen?

Groetjes Kristie

pbos

Je moet je parkietjes rustig aan elkaar laten wennen. Ze hebben de tijd nodig om uit te zoeken wie de baas is van hun twee. Als je twee kooien tot je beschikking hebt, zou ik ze naast elkaar in een aparte kooi zetten. Zo kunnen ze elkaar zien en kunnen ze aan elkaar wennen. Als je maar een kooi hebt, ook geen probleem, alleen duurt het enige tijd voor dat ze elkaar echt leuk vinden. Volgens mij heeft het wel minstens twee weken geduurt dat Milan en Sam normaal tegen elkaar gingen doen. Milan had ik al en Sam kwam later. Die zocht ook net als Twix meteen contact, terwijl Milan er helemaal niets van wilde weten. En nu zijn ze de dikste maatjes. Alleen willen ze nog wel eens ruzien om wie er in het schommeltje mag en om trosgierst. Maar dat hoort erbij...!!
Succes en vooral veel plezier met je parkietjes!

Groetjes Peter

Moppers

Lees dit recente topic maar eens door: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22446.40
(daarbij gaat het dus niet om het feit dat een parkietje van het eerste duo was overleden, maar hoe het kennismaken van de overblijver en de nieuwkomer in de loop van weken verloopt)