nieuw speeltje gemaakt maar is het niet gevaarlijk?

Gestart door parkietengek12, januari 07, 2010, 17:06:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hoii,

Ik heb net voor elmo een speeltje gemaakt van kartonnen sliertjes (heel simpel hoor ;) ) maar is dit niet gevaarlijk?
foto volgt

groeten Joël en Elmo

-Chabby-

Geloof ik niet, zolang hij er niet in verstrikt kan raken en het niet opeet :P(kan ie stikken). Ik heb zelf ook wat speeltjes van hout enzo. En dat vindt Taco ook erg leuk.

parkietengek12

oke, hij zat er net al een beetje aan te knagen. eigelijk is het gewoon een sloop speeltje zie foto onder.

groeten Joël en Elmo

[verwijderd door de beheerder]

Sanne

Ik vind het erg leuk en creatief gemaakt ;D

Maar ik vraag me af of je parkietje zichzelf niet per ongeluk zou kunnen ophangen aan die kartonnen 'touwtjes'...

parkietengek12

nee hoor, dat is zo dun materiaal dat breekt zo  ;)

lovesbudgies

Hoi Joël!

Zolang er geen lijm tussen het karton zit, en alle eindjes los zijn (dus geen lussen) denk ik niet dat dit een probleem zal opleveren.

Geo

Hallo,

Is karton niet schadelijk voor parkieten? Het wordt tegenwoordig gemaakt van gerecycled papier/karton en wat er nog meer doorheen gaat!!!!


Mvg, Geo

-Chabby-

Ik denk het niet, meestal knabbelen ze er alleen aan en slopen het, maar opeten doen ze niet echt.

Eressea

Ach gossie, wat een leuk idee ;D Bij mij wordt karton ook gesloopt, maar niet gegeten (wat betekent dat binnen 2 uur mijn hele kamer bedekt is onder een laagje van stukjes karton - mijn moeder weer schelden omdat dat binnen een paar dagen door het hele huis verspreidt wordt).

Parkieten-Freak

Wat een leuk speeltje! ;D
Hoe heb je het precies gemaakt?
Veiligheids tip: geef het speeltje alleen als je zelf ook thuis bent. Het kan geen kwaad om even in de gaten te houden dat je parkiet niet verstikt raakt in de sliertjes.  ;)


pbos

Hoi,

erg leuk speeltje, ben ook zeer benieuwd hoe je dat gemaakt hebt! Ik zag trouwens ook op de foto een plastic zitstok! Gebruik je die nog steeds of heb je wat anders. Mocht je de plastic stokken nog gebruiken wil ik je als tip geven om ze te vervangen voor houten. Dit is namelijk beter voor de pootjes van je vogeltje! Maar erg leuk speeltje hoor...

parkietengek12

srry voor de late reactie maar was dit topic vergeten  ::)
ik dacht laat ik toch nog even zeggen hoe ik het heb gemaakt.
nou nu komt het  :P.
met kerst krijgen mijn ouders altijd een kerstpakket.
er zit dan soms glaswerk in of iets anders breekbaars. voor de bescherming hebben de mensen kartonnen sliertjes in de bak gepropt zodat niks verschuift en/of breekt. die ''touwtjes'' verzamel je dan bij elkaar. hou de uiteinden aan elkaar en doet er een tyrip (hoe schrijf je dat ???) en dan met en touwjte vastmaken aan de kooi. tadaa een sloop speeltje. en ik heb die plastic stokken niet meer. hij heeft nu 2 takjes.
ik hoop dat het duidelijk is  :-X

gr, Joël en Elmo

Parkieten-Freak

#12
Ik vind het een heel leuk en creatief speeltje!  ;D

Joël houdt van recyclen.  ;D
Hij heeft ook een parkietenboom gemaakt van materiaal wat anderen vermoedelijk weg zouden gooien.
http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php
Heel goed van je Joël!  ;D