Bono (11 weken) eet niet zoveel

Gestart door Mirjam, januari 07, 2010, 09:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Ik heb het idee dat mijn jonge grasparkiet zo weinig eet. Hij is verder wel vol leven, energie en speels. Moet ik me zorgen maken of eten ze inderdaad niet zo heel veel.

Mirjam

fullmetalgirl

#1
als ze actief is etc zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Wat je wel kunt doen, om je zorgen weg te nemen.
Is je parkiet wegen.

even met keukenweegschaal kijken hoeveel je parket weegt.

(zet schoenendoos op weegschaal, zet weegschaal op 0, doe nu parkiet in doos)

rond de 40 gram = ok (liefst iets meer dan minder)

(Even van 'schoenen', 'schoenendoos' gemaakt  ;). Gr. Lisanne)

lovesbudgies

Hoeveel eet je parkietje dan precies? Ook dit is te wegen met de keukenweegschaal.

Als je weet hoeveel gram zaadjes hij per dag eet, kunnen we beter vertellen of hij te weinig eet of niet.

Mirjam

Hoi,

Ik zal proberen te wegen wat ie eet...
De bovenste laag van zijn voerbakje is vaak voor ca de helft maar opgegeten.
Hij knaagt ook wel regelmatig aan zijn snoepstengel en eet veel grit van de bodem cq gritbakje.
Verder eet ie savonds een heel klein beetje appel.

Ik heb er voor alle zekerheid gisterenavond wat extra trosgierst ingelegd.
Ik vind het allemaal heel moeilijk vooral ook omdat ie vreselijk levendig en actief is.
Ik zal vanmiddag even zijn krop checken of ie goed vol zit en anders ga ik em proberen bij te voeren met pap...

In ieder geval bedankt voor de reacties. Misschien maak ik me teveel zorgen, maar dat komt omdat ie zo verschrikkelijk leuk en bijzonder tam is.

Mirjam

Mars

Je kunt beter geen snoepstengel geven (is erg zoet en kan zorgen voor kropontsteking). Een keertje mag wel, maar niet constant. Zeg maar 2 per jaar ofzo.
En daarnaast eten de meeste jonge vogeltjes niet zo heel veel, zeker niet als ze alleen zitten. Probeer eens een eetlepel zaad 's ochtends te geven, als hij dat aan het einde van de dag wel wat leeg heeft, dan eet hij best redelijk. Dat is overigens ook het beste: niet te veel zaad geven en eind van de dag even uitblazen en evt wat nieuwe geven. Als je XtraVital geeft, mag je uiteraard ook het schepje gebruiken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..