Parkiet wil kopje door tralies steken.

Gestart door taar95, januari 04, 2010, 21:00:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

taar95

Hallo
sinds gister hebben we ons parkietje in huis, maar hij probeert de hele tijd z'n kop door de tralies te steken, en soms blijft hij dan wel eens haken. Hij komt er altijd wel uit, maar ik vind het toch een beetje eng. Kan hij zo zijn nek niet breken? en wat moet ik doen zodat hij het niet meer doet?
Wel is hij erg nieuwsgierig, en zat hij al meteen op m'n hand! ook wou hij al via mijn arm de kooi uit glippen, maar ik kon hem weer oppakken! hij wilt blijkbaar lekker vrij vliegen, maar dan moet hij eerst even goed tam zijn!
ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. oh verder; Hoe lang moet ik wachten totdat hij vrij rond kan vliegen? Groetjes

Titel gewijzigd, ik dacht namelijk aan iets heel engs..... :'(
Gr PF

Parkietekee

ik had dat ook toen ik mijn parkiet juist had (tralieafstand beetje te groot).

We hebben een nieuwe kooi gekocht met een kleinere tralieafstand. ;)

Wouter

#2
Dit "hangen" in de tralies is zéér gevaarlijk voor parkieten. Zo kan hij niet alleen zijn nek breken, maar bijvoorbeeld ook stikken..

Dit hoort dan ook niet. De tralieafstand van je kooi is blijkbaar te groot voor de grasparkiet. Heb je misschien een papegaaienkooi gekocht?
Probeer zsm een nieuwe kooi te kopen, met een tralieafstand die geschikt is voor grasparkieten.

Verder mag hij vrij rond vliegen als jij denkt dat ie er klaar voor is. Laat hem in ieder geval een weekje wennen  aan zijn leefomgeving. Buiten dit moet hij in de kooi handtam zijn, dus op je hand komen zonder enige dwang.

Tegelijk met Parkietekee

Mars

Je hebt ook kooien voor grotere parkietensoorten en vermoedelijk heb je zo'n kooi.
Zoals al beschreven staat, zo snel mogelijk een andere kooi regelen, want dit kan heel fout gaan.

Een normale parkietenkooi voor grasparkietjes heeft een tralieafstand van ongeveer 0,8 cm.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..