Hoi! en een vraag over Teflon

Gestart door snerdje, januari 02, 2010, 23:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerdje

Hallo allemaal!

Mijn naam is marijke 26 jaar jong. Ik ben een tijdje dierenartsassistente geweest, maar werk nu als secretaresse. Dit bevalt erg goed maar ik mis de dieren wel een beetje.Ik heb sinds kort een eigen huisje en wil graag weer een parkietje aanschaffen. Het probleem is dat ik geen aparte keuken heb en het teflon probleem dus om de hoek komt kijken. Ik kook niet elke dag, maar ik vroeg me af of dit een probleem zal zijn voor mijn vogeltje die ik graag wil aanschaffen.

Wat advieseren jullie?

groetjes marijke


Sjaakie

Ik heb een woning met een open keuken en niets aan de hand hoor. Je moet alleen opletten met koken, pan niet zonder iets erin oververhit laten worden. Zodra hij warm genoeg is gelijk het eten erin, afzuiger aan en koken maar. Weet niet of het van belang is, maar ik heb wel goede pannen en niet van die goedkope dingen. Mogelijk dat daar ook nog verschil in zit.

Mijn Sjaakie is al 1,5 jaar in huis en leeft nog steeds  ;D.

Met een open keuken kan het dus prima mits je maar goed oplet. Oja.... ik kook 6 dgn per week!

Groetjes Melinda

Mars

#2
inderdaad:
- kook niet te heet, en nooit zonder vet een pan opzetten,
- zorg er voor dat je anti-aanbaklaag niet beschadigd is.

Verder kun je pannen kopen van Braet of van BK balans+
Die van Braet kun je via internet bestellen en zijn wat minder duur dan die van BK balans. Hebben een hoop mensen van het forum goede ervaringen mee (degoedepan.nl).


Enne.. welkom op het forum ;)


ow... pas ook op met broodbakmachines en evt. je oven (vaak dan alleen bij een hele luxe, ik heb er zelf gelukkig geen problemen mee!). Een afzuigkap helpt helaas niet tegen de gassen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...