Man of Popje?

Gestart door birdy18, december 31, 2009, 18:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

birdy18

Hallo, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe parkiet bij mijn mannetje gekocht.
Ik heb haar gekocht als popje maar ik weet het nu niet zeker.. eerst had ze een duidelijk roze met geel achtige kleur dopje maar nu begint ik toch te twijvelen. hij lijkt blauw te kleuren.
Ze is rond de 4 maanden oud.
Ik hoop echt dat dit een popje is, aangezien onze vorge parkiet die we bij ons mannetje hadden ook als popje hadden gekocht, en toen ook een man werd. Die konden het niet zo goed met elkaar vinden.

Wat zouden jullie zeggen? Mannetje of Popje?


Petr@

Ik denk dat het toch echt een mannetje is.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sanne

Mannetje... dus helaas pindakaas geen pop :P

birdy18



Nieuwe foto toegevoegd;

beetje onduidelijk....


Sanne

Een nieuwe foto gaat je niet helpen. Je hebt een mannetje.... twee mannetjes zelfs ;)

ibi

Een mannetje ;)

Misschien konden de vorige 2 mannetjes niet met elkaar opschieten, maar misschien deze 2 wel :D

Het gaat over het algemeen altijd goed met 2 mannetjes!

Wouter

Het is echt duidelijk een mannetje hoor.
Jonge popjes hebben over het algemeen een lichtblauwe neusdop met witte kringen rond de neusgaten.

Mars

Sorry... maar ik bemoei me er toch nog even mee...
De kleur van de dop roze/diepblauw lijkt me zeker een man. Maar kijk ik naar het bruinige op de eerste foto, dan twijfel ik toch wat. Of is de neusdop daar vies?

Dus ik vind een tweede scherpe foto bij daglicht zonder flitsen zo gek nog niet..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

birdy18

Citaat van: Mars op januari 02, 2010, 23:20:11
Sorry... maar ik bemoei me er toch nog even mee...
De kleur van de dop roze/diepblauw lijkt me zeker een man. Maar kijk ik naar het bruinige op de eerste foto, dan twijfel ik toch wat. Of is de neusdop daar vies?

Dus ik vind een tweede scherpe foto bij daglicht zonder flitsen zo gek nog niet..


Nee, de neus is niet vies.
Er zit inderdaad een geel/bruin achtige kleur aan de onderkant van de neusdop.  :)

Ga proberen nieuwe foto te maken.
Met de flitser aan lijkt het wel alsof de neusdop blauwer is dan werkelijk.

birdy18

Nog maar even wat foto's..

denken jullie nogsteeds allemaal mannetje?



lovesbudgies

Ik zie wel wat Mars bedoeld met het bruinige, en op de bovenste foto lijkt het ook wat lichter rond de neusgaatjes, maar op de allereerste foto zag je duidelijk dat dat blauw was en zeker niet wit.

Ik ga nog steeds voor een mannetje. Wat vinden jullie?

Sanne

Ik zal nog één keer mijn mening geven ;)

Ik denk nog steeds dat het een man is. Op de eerste foto is duidelijk dat er geen wit rondom de neusgaatjes zit, wat bij poppen wel gebruikelijk is.
Ik zal mijn mening nog even onderbouwen met een foto van Levi. Door de lichtinval lijkt het op deze foto ook alsof hij aan de onderrand een beetje paarsbruin heeft:



Maar Levi is toch echt een man.

Ik wil nog even toevoegen dat jouw parkietje waarschijnlijk geen donkerblauwe neusdop zal krijgen. Want zoals ik het nu kan zien is hij ressesief bont en dan verkleurt de neusdop niet naar blauw ;). Dus schrik niet als hij over een jaar nog steeds 'n roze/paarse neusdop heeft.

Groetjes,
Sanne

Sjaakie

#12
De parkiet van mijn broer is ook recessief (geel) en is een mannetje. Hij heeft een roze dop.
Maak je vooralsnog geen zorgen. Ik heb ook een mannetje en deze kan het prima vinden met "de man" van mijn broer. Het zijn dikke vrienden. Iedere logeerpartij is een feest.

Groetjes
Melinda

AANGEPAST: Op de 2e foto (3 maanden na de eerste) is de verkleuring naar roze beter te zien. De vogel is van juni 2008

[verwijderd door de beheerder]

birdy18

Citaat van: lovesbudgies op januari 10, 2010, 01:36:38
Ik zie wel wat Mars bedoeld met het bruinige, en op de bovenste foto lijkt het ook wat lichter rond de neusgaatjes, maar op de allereerste foto zag je duidelijk dat dat blauw was en zeker niet wit.

Ik ga nog steeds voor een mannetje. Wat vinden jullie?



de eerste foto is gemaakt met een flitser. toen ik de foto maakte leek de kleur ook niet op wat je op de foto zag. de laatste foto's zijn gemaakt zonder flits

Mars

Ik vind het wel echt een mannendop nu.
Maar 2 mannen is een leuke combi :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Oke. Dat kan de kleur inderdaad beïnvloeden.

Maar een popje met wit om de neusgaatjes heeft verder een lichtblauwe dop, en geen roze.
Zoals hier te zien is:


Je hebt dus echt 2 mannetjes.

Mars

@ lovesbudgies
Er zijn altijd twijfelgevallen en gezien de eerste foto, vond ik dit er best eentje zijn.
Je laat bij toeval een echte poppendop zien, maar er zijn echt voorbeelden van vogeltjes die 'twijfelachtig' blijven.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

#17
Geen toeval, juist expres om een duidelijk voorbeeld te geven van een echte poppendop.

Ik vond het ook een twijfelgeval, maar met alle foto's bij elkaar kunnen we er denk ik vrij zeker van zijn dat dit een man is.  :)

birdy18

Net weer even goed gekeken, de neusdop is roze achtig met daarop een soort geel achtige kleur die er een beetje vies/schilver-achtig uitziet.
rondom de neusgaatjes is het licht van kleur.

lovesbudgies

Op wat twijfels na was en is iedereen het erover eens dat hij een mannetje is.
Tenzij iemand nu nog serieuze twijfels heeft denk ik dat je je erbij neer moet leggen dat je 2 mannetjes hebt.
Buiten dat je nu niet kan broeden denk ik niet dat het een probleem zal op leveren. Of ze het samen kunnen vinden ligt eerder aan het karakter
dan aan het geslacht.

Veel succes met ze! Groetjes, Lisanne