Geen speeltjes bij een jonge parkiet?!

Gestart door taar95, december 31, 2009, 16:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

taar95

Ik krijg zondag een baby grasparkietje van 8 weken oud.
helemaal leuk natuurlijk dus vandaag ging ik naar de dierenwinkel om houtsnippers te kopen, drink/voer bakjes etc. Ik wou meteen alles kopen.
De vrouw uit de dierenwinkel zei dat ik nog geen speeltjes moest kopen als ik de parkiet tam wou krijgen.
Dit heb ik dus ook niet gedaan, maar ik twijfel of het nu wel goed is.
Want ze zei dat het parkietje zich dan al aan de speeltjes gaat hechten, en dat je hem eerst tam moet hebben. Ook omdat het nog maar een babytje is.
Is dat zo, want het is ook zo zielig vind ik als het parkietje helemaal niets heeft waar die mee kan spelen als die hier net is en moet wennen etc.
Nou ik hoor het wel!

Parkieten-Freak

Je kunt gerust speeltjes gaan kopen voor je parkietje: het is goed voor je vogeltje en hij of zij wordt er niet minder tam door! :)



taar95

oh oke nou dan ga ik morgen flink wat speeltjes kopen!  :D
nu nog een andere vraag: in mijn kooi heb ik ook zo'n schuiflade om het makkelijker te verschonen. nu mijn vraag, want onder in de kooi ligt een rooster. Waarvoor is dit, want als ik er dan bodem in doe staat de parkiet daar niet op maar op het ijzeren rooster?
groetjes

Wouter

Dit zorgt voor minder rommel omdat de bodembedekking zo blijft liggen ;)

lovesbudgies

En is hygiƫnisch omdat je parkietje niet bij de poepjes op de bodem kan.

Veel mensen raden aan het rooster te verwijderen omdat parkietjes graag op de bodem scharrelen, en dit is niet mogelijk met het rooster.

taar95

Oke, maar moet ik dan het rooster verwijderen zodat het kan scharrelen, of het erop laten zitten voor de hygiene? ???

Mars

Ik zou het gewoon weghalen. Parkietjes scharrelen meestal, als ze eenmaal durven, graag op de bodem en spelen dan graag met de bodembedekker, of eten restjes zaad op.
Als je het regelmatig schoonmaakt is het geen probleem.

Voor een jong parkietje kan het de eerste dagen ook goed zijn wat zaad op de bodem (bijvoorbeeld op een schoteltje) neer te zetten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

taar95