Hoe maak ik de keuken veilig voor mijn stuntgrage parkiet?

Gestart door Joyce, december 29, 2009, 23:28:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hallo allemaal,

Tarzan heeft het vandaag gepresteert om achter de koelkast te belanden (ja, hij doet zijn naam echt eer aan . . . ). Gelukkig is het gelukt om hem te bevrijden zonder kleurscheuren door de koelkast en keukenkastjes van de muur te trekken en iets opzij te schuiven. Dat viel niet echt mee aangezien ik de enige in huis was (de koelkast is "ingebouwd" tussen een muur en een aantal keukenkasten, hij staat in een hoek van de keuken).

Ik wil dit natuurlijk niet nog eens meemaken (en Tarzan ook niet neem ik aan), dus wie heeft er tips om zoiets te voorkomen? Je kunt immers geen plank op de koelkast leggen omdat de warmte dan niet weg kan. En aangezien ik een open keuken heb, kan ik ook geen keukendeur dicht doen. Wie heeft er tips voor me?

Groetjes, Joyce.

P.s.: Tarzan heeft niets aan zijn avontuur overgehouden. Hij zi in zijn kooi te kletsen alsof alles de normaalste zaak van de wereld is  ::).

lovesbudgies

Ik denk dat de enige optie is toch wat te knutselen zodat hij er niet meer achter kan vallen.

Is gaas een optie? Met gaten die klein genoeg zijn, zodat hij er niet door kan?

Mars

Hallo Joyce,

In het begin dat parkietjes gaan vliegen en de omgeving leren kennen belnaden ze wel eens op vreemde plekken. Ik heb ook wel eens een parkietje achter de koelkast weg moeten halen. Gelukkig zat deze niet zo ingebouwd als die van jou.
Mijn ervaring is dat ze voortaan beter opletten, want het is natuurlijk niet fijn om achter de koelkast terecht te komen. Dus ik denk dat je Tijger niet zo snel weer achter de koelkast zult vinden.
En anders kun je inderdaad iets met gaas ofzo in elkaar knutselen.

Groetjes Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..