Alles door elkaar gehaald

Gestart door parkietenfreak, december 26, 2009, 20:36:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfreak

Hallo allemaal

Ik ben niet blij met hoe het vroeger is gegaan met mijn vogeltjes.
Ik zal dit maar meteen zeggen.
Ik heb ze ten eerste soms vast gepakt.
Ik heb ze de kooi soms uit gelaten zonder dat ze handtam waren of helemaal tam.
Ik ben gewoon een hele slechte verzorger en ik denk dat ze me niet meer zullen vertrouwen.
Toch hou ik ze en ik ga goed voor ze zorgen
Ik ben echt niet goed geweest voor mijn vogeltjes *vind ik zelf*
Ik wil vragen of ik nu nog wel opnieuw kan beginnen met ze zo niet zal ik er toch het beste van proberen te maken.
Ik hoop dat jullie me nou niet gaan haten of boos op me gaan worden.
Ik zal voorlopig niet verbaasd zijn als er kritische reacties komen of boze of dat ik ze beter had moeten verzorgen.Ik was er toen gewoon niet klaar voor om zelfstandig voor mijn parkietjes te zorgen en was denk ik niet erg verantwoordelijk vind ik zelf.De 2 punten die ik heb opgeschreven zijn ook de enige ik heb verder niets anders gedaan.

Ik zal altijd goed voor mijn vogeltjes proberen te zorgen


fullmetalgirl

#1
Veel maken dezelfde fouten door ongeduld,,,

ben er zelf ook 1 van..
Het is al goed dat je nu probeert bij te leren. paar kleine vergissingen maakt je geen slechte eigenaar:)

over tam maken:

Jazeker kun je opnieuw opbouwen.
zal wel iets langzamer gaan. dus wees geduldig.

alsje vragenhebt gewoon stellen
er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden :)

Joyce

Ik vind het top dat je zelf tot dit inzicht bent gekomen en het wilt veranderen. Ik denk (weet niet hoe oud je partkietjes nu zijn) dat je wel veel geduld nodig hebt om ze vertrouwen in jouw hand te laten krijgen zodat ze goed tam kunnen worden. Op het forum en op youtube vind je veel instructies over hoe je jouw vogeltjes tam kunt krijgen.

Heel veel succes en plezier ermee.

Groetjes,

Joyce en de mannen (Tijger en Tarzan).

parkietenfreak

Bedankt allemaal
Ik zal mijn best doen er wat van te maken zeker nu het al bijna 2010 is.
Dat is mijn voornemen het beste voor mijn parkietjes.
Ik heb alleen nog wel wat vragen.
Ik heb mijn parkietjes ongeveer een half jaar zou ik ze nu al pellets moeten voeren?.
En nog een vraag mijn parkietje tweety is bang voor mijn hand en Croky niet maar als mijn hand een klein beetje dichtbij tweety is dan vliegt ze weg (in de kooi) en Crocky gaat daar achterna.

Hoe los ik dit op?

alvast bedankt

hillie

#4
Ik denk dat je eerst maar moet concentreren op het opnieuw tam maken omdat ook niet zo gemakkelijk zal gaan.
Daar heb je ook veel geduld bij nodig hebben.
En als ze dan goed tam zijn en je wilt ze dan nog op pelets over zetten dat je het dan probeert.

Veel blijven oefenen met je hand in de kooi te gaan dan zullen ze er zelf wel aan wennen.
Eerst met iets lekkers er op en dan zonder iets lekkers er op.

Je mag parkietjes op elke leeftijd over zetten op pellets, maar dit is niet altijd even makkelijk, het kan veel tijd kosten.
De vragen over het tam maken heb je al ergens anders gevraagd, daarom gaat hier een slotje op. Gr. Lisanne