Wel Aaien, Niet Op Vinger?

Gestart door Pietje Bell, september 04, 2005, 11:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo,

Ik heb al gezocht op het forum, maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden  :angry2:
Ik heb mijn Woppy nu as woensdag 3 weken, na 2 dagen kwam hij op mijn vinger zitten en mocht ik hem aaien. Mijn vader kwam langs en hij had inene Woppy uit de kooi gepakt met zijn hand! Ik werd erg boos, omdat ik weet dat dat het tam maken niet ten goede komt. Na 5 dagen hebben we hem even laten vliegen in huis enj hebben we hem op een lieve en rustige manier gepakt en in de kooi gezet (helaas las ik later pas dat je hem eerst goed tam moet maken in de kooi eer je hem los laat!) na 1 week heb ik een betere en grotere kooi voor hem gekocht. Sindsdien mag ik hem wel aaien over zijn buikje als ik een minuut of 5 met mijn hand stil in de kooi zit. Maar als ik langzaam mijn vinger onder zijn pootjes wil schuiven gaat hij weg! Ik ben nu bang dat hij bang is geworden ofzo, maar waarom laat hij zich wel aaien? Als ik wegga van de kooi, dan fluit (roept) hij wel en heb ik het idee dat hij het wel gezellie vond dat ik er was. Eigenlijk baal ik wel, ik dacht er goed aan te doen door hem een grotere kooi te geven, maar hij lijkt van slag te zijn.....Hoe lang kan dat durne en moet ik nu doorgaan met hem aandacht te geven?
Graag hoor ik een tip...ik vind hem zo lief, wil hem alle liefde geven, maar ben ook onzeker, heb nog nooit een parkietje gehad!
Alvast bedankt groetjes van nancy (pietje bell)

PS: Als ik een tijdje tegen hem praat dan gaat zijn snavel op en neer, er komt alleen geen geluid uit, betekent dat dat hij wel met mij aan het praten is op zijn manier?

Safrena

Hey Pietje Bell

Je parkietje moet nog even wennen aan zijn nieuwe kooi maar dat komt allemaal zeker in orde hoor :D
parkietjes hebben graag veel ruimte.

Je hebt gelijk dat  Woppy zo met de hand pakken niet ten goede komt met het tam maken.

Echter dat je Woppy al mag aaien is toch een teken dat je goed opweg bent et je parkietje tam te krijgen en dat je parkietje je begint te vertrouwen.
probber eens je vinger niet onder zijn pootjes te doen maar tegen het buikje zachtjes te duwen en er dan bij zeggen op of trapjeof zoiets. Als je later dan dit woord gebruikt weet je parkietje ook dat hij op je vinger komt zitten ;)

Het bewegen van het snaveltje zonder dat er geluid uitkomt is alleen maar postitief. Hij probeert daarmee jouw mond beweging na te doen en zo trainnen soms ook parkietjes hun snaveltje om te leren praten en geluidjes na te doen ;)

Vele groetjes