Koude Voetjes

Gestart door Vlo&Fladder, september 03, 2005, 19:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlo&Fladder

Hoi hoi,

ik heb mijn pietjes nu een weekje en sinds gister heeft mijn blauwe parkietje koude voetjes vergeleken mijn groene parkietje.
Het is niet ijskoud maar wel een verschil tussen die twee.
Verder zie ik geen andere ziekteverschijnselen maar ik vraag het roch maar even.

Waarom heeft mijn blauwe parkietje koudere voetjes dan de andere? Is dat vanwege de tempratuurwisselingen buiten en dus in het huis? Of komt het omdat ik ze een keer heb moeten verplaatsten vanwege de verbouweing dat ie wat in de war is. Verder eet hij goed.
Drinken heb ik mijn parkieten nog nooit op kunnen betrappen. Ik heb twee gelegenheden om te drinken. 1 flesje en een bakje. (het badje)

Ik maak mij best een beetje zorgen want ik wil dat het goed met ze gaat.

Liefs Denise

Caradow

de temperatuur van de voetjes verschilt regelmatig. de een keer voelen ze kouder aan, de ander keer voelen ze heel warm aan.

Sonja

#2
Hoi Denise,

Klopt, dat is bij onze parkietjes ook zo, je hoeft je er geen zorgen om te maken. ;)
Drinken doen parkieten van nature heel weinig, dus het kan even duren, voordat je dat eens ziet.
Ik zou ze overigens niet uit het badje laten drinken, dat is niet zo hygienisch. Je kunt het badje bv. dagelijks een poosje ophangen, en als ze gebadderd hebben, weer weghalen. Sommige parkietjes badderen in een badje, anderen liever onder een zacht lopende kraan met lauw water. Dat is even uitproberen, maar je merkt snel genoeg waar bij jouw parkietjes de voorkeur naar uitgaat.
Veel plezier met je gevleugelde vriendjes.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Tja, koude pootjes is niet zo erg hoor!
En waarom de ene vogel het wel heeft en de andere niet?
Geen idee...maar het komt hier ook regelmatig voor :( ik heb koude voeten, en mijn man niet :P


Vlo&Fladder

Pff. Gelukkig maar. Het zijn mijn eerste pietjes en zal dus nog veel vragen. Ik heb de hele site doorgelezen.

Trouwens nu zijn zijn voetjes weer normaal.

Liefs Denise

Dick uit Aruba

Goed dat je toch even heb gevraagd om het zeker te weten.
We zijn blij dat je gerust ben gesteld, zeker nu dat je parkiet weer normale voetjes heeft.

Dit kunnen we dus als tevreden afgehandeld beschouwen.