In koude frituurpan gevlogen

Gestart door mousjuh, december 18, 2009, 18:31:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mousjuh

Hallo lezers,

Ik heb een Catharina parkiet en die is maandag in een koude frituurpan gevlogen.
We hebben meteen haar onder de kraan gestopt om het af te spoelen en we kregen te horen dat we der met dreft moesten afspoelen.
Dit hebben we een paar keer gedaan en der veren pak gaat nu stukken beter gelukkig.
Maar ze rilt nog vaak en slaapt heel erg veel nog steeds ze drinkt en eet wel en ze is hartstikke tam opeens wat ze al aardig was maar nu helemaal.

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom zij zo moe is, is het stress/shock???


Groetjes

lovesbudgies

Ze is in ieder geval niet lekker, ik raad je aan zo snel mogelijk naar een dieren- of vogelarts te gaan.

Ik weet niet of een parkietje zolang in shock kan zijn, ze kan ook wat frituurvet binnen hebben gekregen,
of ze heeft kou gevat door het wassen.

Wat het ook is, een bezoek aan de arts is zeker nodig.

Voor nu kan je haar onder een warmtelamp zetten (mag ook een gloeilamp zijn) en wat roosvicee of druivensuiker
door haar water doen, voor extra energie. De temperatuur met de lamp moet rond de 30 graden zijn.

Let erop dat ze goed blijft eten.

Ik wens je veel succes, en ik hoop dat de dierenarts je kan vertellen wat er mis is.

Groetjes, Lisanne




evelineo

Jeetje dat is even schrikken zeg. Ik zou iedereen adviseren om frituurpan in schuur te houden maar goed...

Ik zou inderdaad zo snel mogelijk naar de dierenarts/ vogelarts gaan, want is duidelijk dat je vogel zich niet lekker voelt.

Veel sterkte ermee!


mousjuh

Dank jewel voor jullie adviezen!
We gaan morgen naar een dierenarts/vogelspeciaalist toe hopelijk komt het dan nog goed.
En helaas hebben we een ingebouwde frituurpan.

groetjes

Mars

Verstandig om langs een dierenarts/vogelarts te gaan. Ze klinkt erg ziek.
Het probleem met dreft is, dat het ook meteen de natuurlijke bescherming van je vogeltje aantast, je parkietje heeft ook zelf vet om de veertjes mee te poetsen en dan was je ook meteen weg.

Bovendien heb je dan ook je parkietje flink nat gemaakt en dat duurt even voordat het droogt (ook nooit 's avonds nat maken, als tip!).

Sterkte er mee en we horen graag wat de DA zegt morgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mousjuh

Hallo bedankt voor alle tips!!!

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest en ze had te weinig vet van der zelf op der lichaam.
Nu hebben we een zalfje van Vogel met ingrediƫnten op natuur basis zodat het niet kwaad kan als ze het binnen krijgt.

Ze moet veel onder de lamp zitten om op temperatuur te blijven, want door der te weinig vet heeft ze het snel koud.
Gelukkig zit er geen frituurvet in der ogen ;D.
Het herstellen van dit kan weken a maanden duren maar het komt goed zeggen ze.
Ze geageerd ook weer gelukkig, want als ze iemand binnenkomt is het net een waakhond!

Bedankt voor jullie mede leven!

Groetjes   

Mars

Mooi zo, goed dat je langs bent gegaan!
Houd haar maar lekker warm en goed in de gaten, als ze achteruit gaat wle meteen de DA weer raadplegen hoor!

Houd je ons op de hoogte?

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..