Een ander lokmiddel of methode dan trosgierst?

Gestart door Tanja1985, december 16, 2009, 22:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja1985

Hallo allemaal,
Ik heb sinds 4 weken een parkietje, heerlijk om zo'n beestje in huis te hebben!   
Natuurlijk wil ik hem ook graag tam maken.
Ik heb vroeger ook een parkietje gehad en die heb ik tam gemaakt zoals in het filmpje wordt gedemonstreerd (met trosgierst).
Maaaar nu mijn vraag: mijn huidige parkietje Wiki kijkt niet om naar trosgierst.... Ik heb het ook al een aantal weken in de kooi hangen zodat hij het kan proeven en lekker gaan vinden, maar hij heeft er nog geen 1 x aan geknabbeld..
En voor alleen mijn hand is hij bang..
Heeft iemand een tip voor me?
Groetjes

Joyce

Hoi Tanja,

Ik had hetzelfde bij Tijger. Probeer uit wat een beestje lekker vindt door iets voor hem te houden of op ooghoogte in zijn kooi te hangen. Tijger moest niets van trosgierst hebben, ook appel en banaan vond hij niks. Maar met verse peterselie van een plant, daar krijg ik bij hem alles mee gedaan (maar wanneer de stengeltjes peterselie uit zo'n doosje vanuit de supermarkt komen, moet hij er niets van hebben) . . . hoezo kieskeurig  :-X? Botersla vindt hij ook lekker, maar gewone ijsbergsla dus weer niet.

Veel succes met het uitproberen  :D

Groetjes, Joyce.

Helena

Een kwestie van uitproberen, een stukje fruit of groente, daar lukt het meestal ook wel mee.

Heel veel succes !

fullmetalgirl

Je hebt al paar goede tips gehad.

mocht je parkiet nu echt...echt nergens iets om geven dan is er nog 1 trainings methode die je kunt proberen.

deze wordt zelden gebruikt omdat het behoorlijk langzaam gaat.

simpelweg elke dag uurtje met arm in kooi, of reglematig even in kooi..
ertegen kletsen, babbelen.

zolang tot ze jou accepteerd als deel van haar leven en een betrouwbaar contact.

mijn moeder heeft zo 2 weken ong een uur per dag in kooi gezeten met hand.
en parkiet is behoorlijk gaan hechten aan haar.

Tanja1985

 ;D
Helmaal top! Bedankt voor jullie tips!
Ik ga mijn best doen haha!