Vraag over Hagen Vision kooi

Gestart door xYarax, december 10, 2009, 21:11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xYarax

Hoi allemaal!!
Ik ben zoals jullie misschien al hebben gelezen nieuw, vooral met (gras)parkieten. Ik zit nu al een beetje rond te kijken voor kooien. Ik heb alleen veel moeite met het kiezen van het juiste formaat. Bij knagers heb je een duidelijk formaat dat echt minimaal wordt aangegeven (60x40 bijvoorbeeld), maar ik kan nergens echt een maat vinden.

Nu ben ik dus op zooplus terrecht gekomen, en ik neem aan dat die wel redelijk weten wat goed is voor dieren? Want bij dierenwinkels hier zag ik gewoon echt hele kleine kooitjes staan...

Maargoed, ik vroeg me dus af: Is dit een juiste kooi voor één grasparkiet (om echt te beginnen)? http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73509 ..
(Ik wil natuurlijk ook later nog een tweede parkiet er bij, en dan neem ik ook een grotere kooi. En het maakt me voor de rest ook niet zoveel uit dat het duurder is als ik twee kooien ga kopen oid..)
Groetjes!

Rub3n

De breedte van een kooi is belangrijker dan de hoogte.

Voor 2 parkieten heb ik zelf een kooi van 60x50x90(breedte x diepte x hoogte).

Ik geloof dat je via de zoekfunctie wel meer antwoorden kunt vinden :)

hillie

Als je vooral later een 2de grasparkiet wil nemen is deze wel erg klein voor vind ik.
Ik zal nog even verder kijken.
En er is zelf een apart topic over kooien daar kan je wel meer over kooien vinden

NickyRose

De blauwe versie is erg klein, groene kan, beter is de rose ( is terracotta ) en dan de lage of hoge versie. Scheelt maar 10 euro of zo en met de hoge kan je ook de lage maken.
Het is een super kooi om rommel te beperken, geen zaadhulsjes in de kamer hier! Wel wat witte pluisjes maar die verliezen ze ook tijdens het vliegen.



Ik ben er erg tevreden over en als je vragen hebt stel je ze me maar gerust.  ;)

ps. plastic stokjes die er bij zitten dumpen!