Speedy durft niet meer uit hand te eten

Gestart door pinootje, december 08, 2009, 16:30:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Sinds vandaag komt Speedy geen trosgierst meer uit onze handen eten... Hij komt wel naar de tralies wanneer we er trosgierst voor houden met het deurtje dicht. Gisteren was er nog geen probleem en nu fladdert hij ineens als we de kooi in komen, wat kan het zijn?  De kleding die we vandaag dragen hebben we vaker aan en hij schrikt gewoon van onze hand die de kooi in komt...

We kunnen toch niet weer helemaal opnieuw gaan beginnen hoop ik? :'(

ibi

Hoe oud is Speedy nu ong.? Ik denk dat hij in de Puberteit is, het kom vast niet door je kleren :P

Groeten

pinootje

Hij kwam eind oktober bij ons en was toen 6 weken ongeveer, dus dan is hij nu, even rekenen... Een week of 14 schat ik zo.. Hij is volgens mij in zijn jeugdrui, zijn kop is van gestreept naar helemaal wit gegaan....

Sonja

Is er iets aan je handen wat je anders niet hebt?
Bijv. nagellak, ringen oid?
Want van zoiets kunnen ze soms ook schrikken, als ze het niet gewend zijn.

Groetjes, Sonja.

Mars

Het kan ook zijn dat hij van de rui wat van slag is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Nop, niks aan mijn handen en ook niet aan die van mijn moeder...
We hadden wel beiden zwart aan, morgen nog eens proberen, ik laat wel weten hoe het ging!
En van slag van de rui zou kunnen als is hij al ruim anderhalve week in de rui en dit is de eerste dag dat dit zich voordoet...

lovesbudgies

Misschien kom je er niet achter wat hem van slag maakt. Dat is soms toch lastig te achterhalen.
Begin in ieder geval weer rustig bij het begin, trosgierst bij de tralies. Blijf rustig en doe of er niets aan de hand is,
dat is er namelijk ook niet.
Hij zal je vanzelf weer gaan vertrouwen en dan kun je weer verder waar je gebleven was.  :)

hillie

#7
Het kan van de rui komen dat die wat sjagerijneger is maar dan zou je zeggen dat die dat van dag 1 van ze rui hebben en niet midden in.
En misschien is die gewoon sikkeneurig.
Gewoon door gaan net wat lovesbudgies zegt en misschien is het maar van tijdelijke aard.

Ons mannetje is nu ook even niet te genieten terwijl die niet in de rui is en ook al uit de pubertijd is. :-\