Nieuw parkietje erbij en eventueel andere kooi???

Gestart door buchie555, december 05, 2009, 18:04:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

buchie555

Hey mensen,

Ik heb sinds 4 jaar een grasparkietje die niet helemaal tam is, na wat rondneuzen op internet en dus ook via dit forum en bijbehorende site de vogel wat tammer kunnen krijgen maar nog niet helemaal.
Nu mijn 1e vraag: krijg ik hem nog tammer zodat ie overdag eventueel ook gewoon los kan vliegen???

En ik wil er eigenlijk rond de kerstdagen(dan ben ik namelijk 2,5 week vrij van me werk) een 2e bij omdat ik zelf en mijn ouders overdag aan het werk zijn, maar is mijn huidige kooi wel groot genoeg???
De afmetingen zijn: 60 x 32,5 x 57,5 cm.(lxbxh)

Ik heb bij een dierenwinkel al een mooie grote kooi zien staan maar weet niet of ik daadwerkelijk een nieuwe kooi moet aanschaffen???
Daar hadden ze ook jonge grasparkietjes maar waar geven jullie je voorkeur aan uit??? Kweker of dierenwinkel??


Groeten Anne

Rub3n

Volgens mij is je kooi groot genoeg.

Misschien is het een optie om eerst je huidige parkiet tammer te krijgen. Dan heb je grote kans dat je nieuwe parkiet het "overneemt".

En een gezonde(!) parkiet koop je bij de kweker!  :(

fullmetalgirl

60x32x57 is een nette kooi voor 2 parkieten :) (klinkt al een ferplast 4?)

je kunt eventueel ook de parkiet loslaten als hij nog niet 100% tam is.
vaak kunnen ze zelf de weg terug naar de kooi vinden.

een 2e erbij is leuk! alsje een jonki neemt en deze tam maakt, volgt die oudere misshcien ook wel ;) (jonkie trainen is makkelijker dan oudere trainen)

raad wel aan om van een kweker te kopen.
zeker in deze tijd. er zijn erg vel parkieten op het moment.