ClickerTraining

Gestart door ibi, december 04, 2009, 14:52:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nathas

de targetstick is mij onbekend, wat is het voordeel daarvan? Met 4, dan moet 2 ook lukken he? ;)

ibi

Het voordeel is dat je de parkiet nu kan laten zien wat je van hem wilt. Als jij het stokje om hem heen draait zal hij dat stokje volgen om hem aan te raken met zijn snavel. Als hij dan het rondje heeft gedraaid druk je op de click, en zo ga je door :)!

ibi

Het clickeren lukt tot nu toe alleen nog maar in de kooi, Simba vliegt direct weg als die uit de kooi is.
Bella durft de kooi niet, ze kan ook niet vliegen. Als ik met Bella bezig ben in de kooi komt hij wel altijd nieuwsgierig aanvliegen om te kijken wat er aan de hand is.

Kijken hoe ik dit met Simba aanpak buiten de kooi!

ibi

Na een week weggeweest ben ik weer terug en kan ik weer met mijn vogels clickeren :D!
Ik dacht dat ze het wel vergeten zouden zijn maar nee! ze willen nog steeds de targetstick aanraken.
Ik wil nu overgaan dat ze op mijn hand gaan stappen, maar dat lukt niet echt. ze gaan altijd hoog in de kooi zitten als we beginnen met clickeren, en daar kan ik niet zo goed bij. Als ik ze vanaf boven benader worden ze angstig, en dit komt ook bedreigend over.
Ik wil nu dus buiten de kooi clickeren, maar dat werkt niet echt. Buiten de kooi hebben ze geen interrese in mijn Blauwe clicker, en vliegen ze direct naar de plant.

Hoe kan ik de aandacht trekken van mijn parkieten buiten de kooi!?


fullmetalgirl

mogelijk idee:

je zegt dat ze naar boven gaan...

bedoeling is dat hun target stick volgen, en niet dat de targetstick hun volgt...

probeer ze eens te leren dat ze naar beneden moeten voor de target stick..

vervolgens probeer je ze met target stick uit de kooi te lokken.
Dat he je hun aandacht al voordat ze buiten zijn en tijdens het naar buiten gaan.

Ze moeten eerst doorkrijgen da ze naar de target stick toe moeten voor wat lekkers...
Al geprobeerd om target stick even vast te zetten in kooi, en gewoon afwachten tot ze ernaartoe gaan?

ze zouden ondertussen de stick al moeten kennen :)

ibi

de targetstick heb ik niet zelf in de kooi gezet. Ik zal het morgen even doen ;)

Bedankt voor de tips.!

ibi

Waha Vandaag als beloning Sugar snaps gedaan en ze deden zo hun best om die sugar snaps te verdienen!

Het is buiten de kooi ook gelukt, alleen houd Simba zijn aandacht er moeilijk bij.  Elke keer als Sweety of sky hem roept vliegt die er naar toe :(.


ibi

Hallo

Vandaag toen ik ging ontbijten kwam Simba plots bij me om van mijn brood de smullen. Bruin Pompoen brood was het. Hij vond het zo lekker dat het me op een idee bracht. Ik ging het gebruiken als beloning bij het clickeren. Simba deed zo zijn best ook buiten de kooi! Dus we zijn een stap verder! Ik wil hem nu proberen op mijn hand te laten komen.

Het brood was overigens niet heel oud, dus ik ga het niet vaker gebruiken.